به یاد شهدای غزه:
به یاد زنان و کودکان شهید غزه کاشت ۵ هزار اصله نهال در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 10 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آئین نمادین اجرای این طرح که با حضور مسئولان محلی در دبیرستان دخترانه حجت یاسوج برگزار شد گفت: کاشت ۵ هزار اصله نهال در مدارس استان این طرح براساس تفاهم نامه همکاری بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی انجام شد.
حسنعلی عزت خواه افزود: هدف از اجرای این طرح را تکریم یاد شهدای جبهه مقاومت به ویژه کودکان بی گناه و مظلوم غزه و نیز ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین مردم بویژه دانش آموزان است.
وی فضای سبز و طبیعت را به عنوان یک نعمت الهی در اختیار بشر دانست و گفت:نگهداری و توسعه آن نیز، یکی از نیاز‌های ضروری زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود.
عزت خواه با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درختکاری در کشور افزود: با اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌توانیم دانش آموزان را ضمن تشویق به حفظ و حراست از طبیعت، به توسعه و ترویج این فرهنگ ماندگار سوق دهیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ۱ میلیارد درخت در قالب طرح مردمی، طی ۴ سال باید در سراسر کشور با مشارکت مردم، تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و ادارات کاشته شود گفت:هدف از اجرای این طرح احیاء جنگل‌ها و مراتع و نیز حفاظت از منابع طبیعی و ترویج هرنگ درختکاری در بین اقشار جامعه است.
سعید جاویدبخت اجرای طرح درختکاری در مدارس را حرکتی به سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت در بین نسل‌های آینده دانست و افزود:دانش آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی محسوب می‌شوند
وی با بیان اینکه همه در برابر کاشت درخت و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی مسئولیت داریم، گفت:غرس این نهال‌ها از نوع درختانی است که فصل کاشت آن‌ها در فصل پاییز شروع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار