نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای افزایش بهره‌وری و حفاظت از خاک به عنوان سرمایه ملی، گفت: تامین امنیت غذایی مردم به حفاطت از این سرمایه مهم زندگی بشر بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 10 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین  اله نور کریمی تبار در آیین "روز جهانی خاک" در دانشگاه ایلام اظهار کرد: آباد کردن زمین و استفاده درست و اصولی از خاک ماموریت انسان از سوی خداوند متعال است چرا که به نوعی می توان گفت آفرینش انسان با چندین واسطه به موضوع خاک در ارتباط است.

وی افزود: انسان باید تلاش کند که استعدادهای نهفته‌ای که در درون خاک وجود دارد را از نقطه بالقوه به بالفعل تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه استفاده صحیح از منابع آب و خاک در کشور به ویژه در این استان به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد، یادآور شد: ادامه حیات انسان وابسته به حفاظت از خاک و محیط زیست است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه برای مدیریت صحیح و اصولی درست از خاک و ادامه حیات باید برنامه ریزی منسجم انجام شود، گفت: اگر به خاک و جنگل توجه نشود، آثار مخربی به دنبال خواهد داشت که به طور قطع برای زندگی بشر تهدید کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه خاک هر منطقه، سرمایه ملی محسوب می شود و ارتباط مستقیمی با امنیت و استقلال غذایی هر کشور دارد، افزود: مدیریت آب و خاک در استان ایلام به دلیل کوهستانی بودن منطقه و جغرافیای آن نیازمند توجه ویژه از سوی مردم و مسئولان در راستای حفاظت از این سرمایه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار