متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: ناخن، یکی از اجزای کاربردی در اندام انسان است و کاشت ناخن عوارضی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 04 December 2023

تابناک فارس به نقل از باگاه خبرنگاران: جمال الدین حسن‌زاده، متخصص پوست مو و زیبایی گفت: ناخن، یکی از اجزای کاربردی در اندام انسان است. این جز به صورت گسترده‌ای در فعالیت‌های روزانه به کار می‌آید و نبود چنین لایه محافظی می‌تواند تاثیرات منفی بزرگی در روند کار و حرکت داشته باشد.

وی افزود: در کنار تمامی این موارد ناخن به عنوان یکی از ابزار زیبایی در بدن انسان شناخته شده است این قسمت از بدن سال‌های بسیاری که مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته و سعی می‌کنند با روش‌های متنوع آن را زیباتر جلوه دهند.

او ادامه داد: برای زیبایی بیشتر دست‌ها و داشتن ناخن‌های زیبا بسیاری از خانم‌ها به کاشت ناخن روی می‌آورند کاشت ناخن زیبایی‌های خود را دارد اما باید بدانید هیچ روش زیبایی بدون خطر و بدون عوارض نیست چرا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. که برای ناخن می‌تواند بسیار مضر باشد. در ادامه با عوارض کاشت ناخن بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع کاشت ناخن

بیش از ۱۰ نوع کاشت ناخن وجود دارد که اکثر آنها برگرفته از دو روش کاشت با پودر و کاشت با ژل هستند.

مهمترین عوارض کاشت ناخن

ترک خوردگی ناخن

برای کاشت ناخن عموماً از چسب‌ها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود که این مواد منجر به ایجاد واکنش‌های آلژیک بدن می‌شود این مواد می‌توانند باعث ترک خوردگی ناخن طبیعی شوند و بر روی آنها شکاف‌های عمیق ایجاد کنند.

رشد قارچ‌ها

چسب‌هایی که بر روی ناخن زده می‌شوند امکان تنفس بافت‌ها و گردش هوا را سلب می‌کند. به همین دلیل مکانی خوب برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌آورند کاشت ناخن می‌تواند بافت ناخن طبیعی را به صورت کامل از بین برده و تغییر دهد.

زرد شدن ناخن‌ها

وقتی اقدام به کاشت می‌کنید اکسیژن رسانی به یافت‌های ناخن انجام نمی‌شود بنابراین باعث می‌شود ناخن‌ها به مرور کدر و زرد شوند.

آسیب به بافت اطراف ناخن

افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند معمولا در اطراف محل کاشت ملتهب شده و قرمز می‌شود گاهی در بعضی از افراد مشاهده شده که پوست در این نگاهی به صورت خط خطی و پوست پوسته تغییر می‌کند.

آسیب به ریشه ناخن

کاشت ناخن می‌تواند قاب اصلی ناخن را از بین ببرد و ریشه آن را نابود سازد و بازسازی طبیعی صورت نگیرد.

انتقال بیماری‌های پوستی

اگر کاشت در محیط‌های بهداشتی صورت نگیرد باعث انتقال انواع بیماری‌های پوستی خواهد شد. انواع اگزما پوستی از این طریق امکان بروز دارند.

برچسب ها: کاشت ناخن ، عوارض
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار