همایش بزرگداشت سالروز صنعت بیمه با حضور مسئولین استانی و فعالان حوزه بیمه در سالن اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 02 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمود رشیدی اقدم عصر امروز شنبه (یازدهم آذرماه) در همایش بزرگداشت سالروز صنعت بیمه که در سالن اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بنای قانونی بیمه در جمهوری اسلامی اصل ۲۹ قانون اساسی است.

وی افزود: در این اصل تصویب شده است برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، بی سرپرستی، حوادث و نیاز به خدمات بهداشتی و مراقبت های پزشکی به صورت حقی و حقیقانی است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم خدمت و حمایت‌های فوق را برای یک به یک افراد کشور تأمین کند.

رشیدی اقدم خاطرنشان کرد: مبنای سیزدهم آذر ماه به عنوان روز بیمه و تصویب قانون بیمه شرکت‌های بیمه است، در سیزدهم آذرماه ۱۳۶۷ نام گذاری شد که از ٢ لحاظ اهمیت دارد و یکی از آن‌ها قدردانی از فعالان بیمه که در توسعه صنعت بیمه تلاش شبانه روزی دارند و منظر بعدی که خیلی حائز اهمیت است آگاهی بخشی به آحاد جامعه است.

وی ابراز کرد: ما به دنبال این هستیم که فرهنگ بیمه‌ای را ارتقاء دهیم تا ضریب نفود بیمه‌ای که برای ما بسیار حائز اهمیت است و متأسفانه این ضریب در کشور ما پایین است را ارتقاء دهیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت: امسال در مدارس زنگ بیمه به صدا درآمد یعنی ما باید فرزندانمان را در همان کودکی با فرهنگ بیمه آشنا کنیم.

وی بیان کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری سال بحث رشد تولید و مهار تورم مطرح شد و صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی محقق کننده شعار سال است.

رشیدی اقدم اذعان کرد: مهمترین نقش صنعت بیمه بهبود در محیط کسب و کار است، که ٢ مورد از شاخص‌های مهم آن شامل بحث اخذ اعتبار است یعنی دسترسی به منابع و حمایت از سرمایه‌گذاری است.

این مقام مسئول ادامه داد: نقش دیگر صنعت بیمه نقش آفرینی صنعت بیمه در کشور است که بی‌نظیر است، یکی از معضلات کشورهای دیگر بیکاری است که صنعت بیمه با اشتغالی که در بخش نمایندگی و بخش کارگزاری و فنی ایجاد می‌کند به اشتغال کشور کمک می‌کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه ادامه داد: نقش دیگر صنعت بیمه پرداخت مالیات است که به عنوان مهمترین عامل در بودجه کشور است.

وی بیان کرد: صنعت بیمه در زمان مواجه با معضلات و بلایای طبیعی به کشور کمک می‌کند و به عنوان نقش آفرین جدی در بلایای کشور است.

رشیدی اقدم گفت: فعالان بیمه موجب رشد تولید ناخالص و جی‌.دی.پی می‌شوند و تولید ناخالص هم مهمترین عامل در اقتصاد است و نشان دهنده پیشرفت و توسعه کشورها است.

مهمترین هدف شورای هماهنگی بیمه کمک به افزایش نفوذ بیمه در جامعه 

سعید حاصلی رئیس شورای هماهنگی بیمه استان کرمانشاه در این همایش اظهار کرد: تعداد شرکت‌های بیمه ای که در کل کشور وجود دارد ۳۸ شرکت بیمه است که ۲۴ شرکت در تمامی رشته‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: زیر مجموعه این ۲۴ شرکت شامل یک شرکت دولتی (بیمه ایران) و ۲۳ شرکت خصوصی است که در استان فعالیت دارند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه استان کرمانشاه تصریح کرد: پنج شرکت در مناطق آزاد داریم که سه شرکت مشمول شرکت های تخصصی بیمه عمر هستند و ۶ شرکت اتکایی داریم.

حاصلی تشریح کرد: در کرمانشاه یک صنف شورای هماهنگی بیمه استان کرمانشاه وجود دارد که زیرمجموعه سندیکای بیمه‌گران ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در هر استانی یک شورا وجود دارد که متشکل از مدیران بیمه همان استان است و این شورا یک هیئت رئیسه دارد که به انتخاب مدیران شرکت ها به مدت ۲ سال انتخاب می‌شود.

حاصلی ادامه داد: روز ۱۳ آذر ماه به عنوان روز بیمه در تقویم ملی ثبت شده است، امسال مدیرکل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی روز بیمه را تبدیل به هفته بیمه کرده یعنی از هفتم آذر ماه تا ۱۳ آذر ماه ادامه خواهد داشت و هدف از این کار توسعه فرهنگ بیمه است.

وی تشریح کرد: ضریب نفوذ بیمه در استان کرمانشاه ۱.۶۲ درصد است به نسبت میانگین کشوری که ۱.۸۰ درصد است، ضریب پایینی به حساب می‌آید و این یک شاخص خیلی مهم است که ضریب نفود بیمه نشان دهنده توسعه یافتگی آن جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از اهداف شورای هماهنگی استان ها کمک به افزایش نفوذ بیمه در جامعه است که مهم‌ترین شاخص محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: یک شاخص مهم دیگر وجود دارد که به عنوان حق بیمه سرانه است یعنی میزان پولی که هر فرد از یک جامعه صرف هزینه بیمه در یک سال می‌کند.

حاصلی عنوان کرد: مهمترین ضربه‌ای که به صنعت بیمه در سال های اخیر وارد شده است بحث تورم است.

وی گفت: طبق آخرین آمار جمعیت کشور ۸۵ میلیون نفر است که رتبه جهانی اقتصاد ما در سال گذشته، ۴۵ است و حق بیمه تولیدی کل کشور در سال گذشته، ۱۷۶ هزار میلیار تومان بوده است.

حاصلی بیان کرد: سهم استان کرمانشاه از بیمه تولیدی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیار تومان بوده که برابر با ۱.۴۴ درصد است.

وی ادامه داد: رتبه جهانی صنعت بیمه کشور ۴۷ است و سهم حق بیمه‌های زندگی ۱۴ درصد، سهم حق بیمه سرانه برای کشور ۲ میلیون و ٧٠ هزار است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه استان کرمانشاه عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۸۲ درصد است و میانگین جهانی نفوذ بیمه ۶.۶ است و سهم ایران از حق بیمه در منطقه ۷.۲ درصد و نرخ رشد حق بیمه در منطقه ۱۳ درصد و حق بیمه سرانه که در کشور ایران ۷۰ دلار بوده در منطقه ۱۳۷ دلار است و ضریب نفوذ در منطقه ۱.۶ درصد است.

وی اذعان کرد: نمایندگی های ژورنال ۴۹ هزار و ۸۸۹ نفر هستند و نمایندگی های تخصصی ۵۷ هزار و ۴۶۶ نفر هستند و هزار و ۲۴۴ کارگزار و ٢ هزار و ۵۵٧ نفر ارزیاب، کارکنان شرکت بیمه ۲۰ هزار و ۸۵۴ نفر هستند.

حاصلی بیان کرد: محاسبه ضریب خسارت در سال گذشته شامل آتش سوزی ۳۹ درصد، حوادث ۳۰ درصد، درمان ۱۰۴ درصد، مصدومیت ۵۹ درصد، عمر ۴۵ درصد و شخص ثالث ۹۰ درصد است و ۲ رشته که بسیار زیان‌ده هستند درمان و شخص ثالث است.

وی ادامه داد: بسیاری از حق بیمه‌های تولیدی استان کرمانشاه از استان خارج می‌شوند و این مسئله باعث وارد شدن خسارت‌های بیشتری به جامعه می‌شود که به صورت جدی پیگیر این مسئله هستیم تا این حق بیمه‌ها از استان خارج نشود.

حاصلی درباره انتظارات شرکت‌های بیمه و شبکه فروش اذعان کرد:  جلوگیری از خروج حق بیمه از استان، توجه بیشتر مسیولین استانی به امور بیمه و کمک به توسعه و فرهنگ‌بیمه و متعاقب آن افزایش نفوذ بیمه، رعایت حقوق نمایندگان شرکت های بیمه در حوزه های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: موارد دیگر شامل کمک در برگزاری همایش ها و سمینارها، انتخاب مشاور بیمه‌ای از طرف استاندار کرمانشاه و توجه بیشتر به قوانین بیمه در دستگاه قضایی و انتظامی است.

٣٠٠ هزار مجروح ناشی از حوادث ترافیکی در کشور

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه در این همایش اظهار کرد: حدودا ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و در استان کرمانشاه ۲۰ هزار دستگاه وجود دارد که همه شهروندان به نوعی با بیمه ارتباط دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم تعداد حوادث در استان را بررسی کنیم در سال گذشته به طور مثال ١٩ هزارو ۵۰۰ نفر تلفات در کشور داشته ایم.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه تصریح کرد: حدودا ۳۰۰ هزار نفر مجروح ناشی از حوادث ترافیکی داشته ایم.

وی گفت: با بررسی‌هایی که انجام داده ایم افرادی که در حوادث فوت می‌شوند بازماندگان آن‌ها به بیمه هایی برای دریافت خسارت مراجعه می‌کنند که اغلب ابراز رضایت می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار