استاندار مرکزی گفت:مرکز اصحاب رسانه و هنر به زودی در استان راه اندازی می شود و فعالیت خود را در چهار بخش آغاز می کند.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 25 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در گردهمایی هنرمندان استان که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد،اظهار داشت:ظرفیت های انسانی فوق العاده ای در استان وجود دارد گرچه به نظر می رسد نتوانستیم از این ظرفیت به اندازه کافی در مسیر پیشرفت فرهنگی، اجتماعی، و اقتصادی استفاده کنیم.
مخلص الائمه یکی از بزرگترین ظرفیت های استان را حوزه هنر دانست که نیاز است سازماندهی مجددی در این زمینه صورت گیرد تا گام های بلندی برداریم.
او با بیان اینکه مقوله ای تحت عنوان اتصال فرهنگ و صنایع فرهنگی وجود دارد که سال ها مورد غفلت قرار گرفته بود، اما دولت سیزدهم موفق شد در رونق فرهنگی گام های بلندی بردارد و اتفاقات خوبی در حوزه سینما، موسیقی و کتاب با وجود موانع و محدودیت ها صورت گرفت و رونق فرهنگی را تا حد زیادی در راستای اهداف خود رستانده و این مسیر با شتاب در حال حرکت است.
استاندار مرکزی گفت: امید است بتوانیم از اقتصاد فرهنگ نیز حمایت کنیم و آن را رشد دهیم که حلقه مفقوده توسعه فرهنگ ، به ویژه در حوزه های هنری است.
مخلص الائمه این قول را هم داد که مرکز اصحاب رسانه و هنر به زودی در استان راه اندازی می شود و فعالیت خود را در چهار بخش آغاز می کند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: بخش اول مرکز اصحاب و هنر استان مرکزی مربوط به آموزش اهالی هنر و رسانه، شناسایی استعدادها، تربیت و ارتقای این قشر با بهره‌گیری افراد مجرب است.

وی گفت: بخش دیگر مربوط به تولید محتوا است و بخش سوم برای موسسات و گروه‌های فناآور و نوآور در عرصه هنر و رسانه یا همان استارت‌آپ‌هایی که در این زمینه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

فرمانده سپاه روح الله هم با اشاره به نقش هنر در انتقال پیام‌ها گفت: هنر نعمتی است که خداوند به بشریت ارزانی داشته و این هنر باید همواره آمیخته به روح معنویت باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.
سردار کریمی هنر را ابزاری برای به کمال رسیدن انسان دانست و گفت: برای رسیدن به کمال والای انسانی انسان باید کمال جمادی و حیوانی را پشت سر بگذارد.
او شکل‌دهی جبهه‌های مقاومت را هنر بی‌نظیر و ارزنده امام راحل دانست و افزود: امروز مردم غزه با الگوگیری از انقلاب اسلامی در مقابل استکبار ایستاده‌اند و صدای مقاومت آنان به خوبی در جهان طنین‌انداز شده است.
فرمانده سپاه روح الله گفت: معنویت و خدایی بودن انسان، امروز در غزه استکبار جهانی را به زیر کشانده است، حماس و جبهه اسلامی در غزه مدل جدید فروپاشی رژیم صهیونیستی را ارائه کرد و افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را پایان داد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان هم گفت: این گردهمایی با مشارکت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی برگزار شده و با برگزاری آن به دنبال هستیم که هم مسئولان استان هنر و هنرمند را ببینند و با ظرفیت هنرمندان استان آشنا شوند و هم اینکه از کارها و اقداماتی که هنرمندان در عرصه هنر انجام می دهند تکریم شود.
امیری افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی استان مفاخر است و چهره های برجسته ملی و کشوری در آن قرار دارد، هنرمندان استان در جایگاه واقعی نیستند و باید با کمک مسئولان و دستگاه ها هنرمندان را بیشتر ببینیم و به جایگاه واقعی خود در کشور برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار