فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان از افتتاح ۲۷ پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان در هفته بسیج امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 21 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ سید مهدی حسینی در نشست خبری که با محوریت تبیین برنامه های هفته بسیج، ظهر امروز در سالن جلسات فرماندهی سپاه تاکستان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار، گفت: ارزش و عظمت حرکت حضرت زینب کبری (س) را می توان در موضع استوار، انسانی و اسلامی ایشان در عمل به تکلیف الهی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با بیان خطبه‌های با صلابت و آتشین، در انتقال روشنگرانه پیام حوادث عاشورا نقش اساسی ایفا کردند و با زیباترین کلمات و عمیق ترین و غنی ترین مفاهیم به تبیین وضع جامعه آن زمان پرداختند.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان
با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم سفاک صهیونیستی اذعان کرد: در وقایع اخیر، حماس با نفوذ به دل سرزمین های اشغالی، معادلات رژیم جعلی اسرائیل را بهم ریخت و سبب شکسته شدن هیمنه صهیونیست های کودک کش شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه «بسیج» مولود مبارک انقلاب اسلامی است که با نگاه حکیمانه امام راحل شکل گرفت، تصریح کرد: همه تلاش ها از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی تاکنون در مسیر استفاده از ظرفیت عظیم مردم برای صیانت و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی بوده است. در این بین وقتی وظایف هر نهاد و دستگاهی مشخص شد یک حلقه مفقوده‌ای مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امام(ره) مبارزات و انقلاب خود را با مردم جلو برد و به پیروزی رساند و باصدور فرمان تشکیل بسیج، ایشان ثابت کرد که کارهای ناشدنی را با حضور مردم می‌توان محقق کرد و بر این اساس نیز بسیج مدافع اول انقلاب شد.

این مسوول نظامی عنوان کرد: امروز بسیج الگوی بسیاری از آزادی خواهان جهان است چرا که از بین مردم برآمده و برای مردم کار و تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان با تأکید بر اینکه بسیج گره‌های بسیار بزرگی را در جامعه باز کرده است، خاطرنشان کرد: این نهاد مردمی در بسیاری از بخش‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی بوده و راه را برای خدمتگذاری آن ها باز کرده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از کشورهایی که سال‌ها تحت استعمار بوده‌اند امروز با الگو گرفتن از اندیشه بسیجی به جبهه مقاومت پیوسته و در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: در حوادث غیر مترقبه چون سیل و زلزله اولین نقش را بسیجیان ایفا می‌کنند و در حوزه‌ محرومیت زدایی مانند جهاد آبرسانی، ساخت مسکن محرومان، ایجاد اشتغال و… گروه های بسیجی با تمام توان پای کار هستند.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه بسیج در حوزه امنیتی نیز پیشگام بوده است، یادآور شد: بسیج همواره در کنار نیروهای امنیتی و انتظامی بوده و تاثیر مهمی در  نقش بر آب کردن فتنه های دشمن ایفا کرده است.

این مسوول نظامی ادامه داد: طی هفته بسیج، ۲۰ حوزه و ۲۰۴ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان تاکستان به اجرای ۴۸۱ برنامه می پردازند. برنامه اصلی ما حول محور قرآن شکل گرفته است و هر حوزه و پایگاه یک برنامه قرآنی و یک برنامه محله محور در مقابل منزل شهدا اجرا خواهند کرد.

وی گفت: افتتاح ۲۷ پروژه آبرسانی به روستاها، افتتاح خانه محرومین، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدا، برنامه های ورزشی محله محور با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی، ۵۰ برنامه شاخص اعم از یادواره شهدا، اردوهای جهادی، نشست های بصیرتی نیز از جمله برنامه های هفته بسیج در سطح شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان در پایان عنوان کرد: بسیج در هر مقطعی متناسب با نیاز روز جامعه وارد میدان می شود و انگیزه ای جز خدمت بی منت به مردم برای کسب رضایت خداوند ندارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار