فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس گفت: برنامه‌های هفته بسیج امسال با حضور مدیران استان فارس در سیاه‌چادرهای عشایری و بررسی مشکلات عشایر کوچ‌رو یا اسکان یافته برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 19 November 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: سرهنگ سید محمد شکوهی در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه به منظور تشریح برنامه‌های سپاه ناحیه بسیج عشایری برگزار شد خاطرنشان کرد: ۲۴۰ برنامه شامل ۲۱۰ برنامه کلی و ۳۰ برنامه شاخص در سپاه ناحیه عشایر استان فارس و حوزه‌ها و پایگاه‌های عشایری استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس در تشریح برنامه‌های شاخص این ناحیه گفت: برپایی اردوهای راهیان نور و اردوهای پیشرفت برای دانش آموزان استان و بازدید از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی مراکز علمی، پزشکی و صنعتی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برنامه‌ها و رویدادهای خاصی نیز با هدف خدمات‌رسانی به عشایر در منطقه میانجنگل فسا و بخش‌هایی از شهرستان سروستان که منطقه قشلاقی عشایر است اجرا خواهد شد.

سرهنگ شکوهی افزود: ارسال وسایل آموزشی، کمک آموزشی و مدارس عشایری به ارزش ۱۵ میلیارد تومان و ارسال تعداد ۱۱۵ پک به همراه میز، تخته و وسایل آموزشی برای مدارس عشایری نیز در هفته بسیج انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس در ادامه گفت: برپایی میز خدمت عشایری با حضور مسؤولین کشوری در منطقه شهرستان سروستان، اجرای یادواره‌های عشایر خانگی و بویژه یادواره خانوادگی شهید بهادر آزادی شیری از شهدای حادثه تروریستی ۴ آبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در منطقه میان جنگل فسا نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که به همت سپاه ناحیه عشایر برگزار خواهد شد.

کلنگ‌زنی ۶ طرح در منطقه عشایری فارس، بهسازی خانه‌های محرومین عشایر در مناطق اسکان عشایر، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان عشایر، مسابقات بومی و محلی، برپایی نمایشگاه کتاب، حضور با لباس محلی در میعادگاه نمازجمعه، برگزاری جلسات روشنگری و جهاد تبیین، تجلیل از بسیجیان عشایری و حضور مدیران عشایری در سیاه چادرهای عشایری از دیگر برنامه‌های این ناحیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار