استاندار فارس: فارس در برخی مباحث پزشکی جزو نقاط برتر جهان دانست و گفت: جامعه باید و این دستاوردها مطلع شود تا اثر سیاه نمایی ها کاهش یابد. ما فریب دشمنان را نخواهیم خورد آمریکا افغانستان را نابود کرد فکر کردند آمریکا بیاید افغانستان آنجا گلستان می شود اما تنها مزارع کشت تریاک توسعه پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 27 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر محمدهادی ایمانیه یکشنبه ششم آذر در دیدار با کارکنان اداره کل آموزش و پرورش و روسا و اعضای شورای معاونین و مدیران مدارس استان فارس که به شکل حضوری و برخط انجام شد، ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز، گفت: جامعه فرهنگیان ما آنقدر وسیع است که تمام جامعه را فرا می گیرد بنابراین هر کاری در آموزش و پرورش انجا م شود تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تلاش آموزش و پرورش در دوران کرونا و فرآیند بازگشت به آموزش های حضوری که به سختی محقق شد فراموش نمی‌شود، گفت: شرایط امروز جامعه ایران شبیه جنگ احزاب در صدر اسلام است؛ در آن برهه حساس شجاعت حضرت علی علیه السلام پیروزی اسلام را رقم زد و در شرایط امروز نیز زیرکی و ذکاوت مردم و رهنمودهای داعیانه رهبر معظم انقلاب موجب شکست دشمنان شد.

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش فارس ادامه داد: بی شک دشمن دست بر نمی دارد و دائما از راهی جدید و با ترفندی نو وارد می شود در جنگ ۸ ساله همه ابرقدرت ها یک جا تلاش کردند اما شکست خوردند.

او ادامه داد: از برکات سختی های دو سه ماه اخیر این بود که مسئولین بیش از پیش متوجه اهمیت فعالیت های فرهنگی شدند، بنابراین چنانکه در بحث عمرانی فارس تلاش می کند در کشور پیشرو باشد در حوزه فرهنگی نیز باید پیشرو باشیم؛ باید دید در ساخت انسان و اندیشه چقدر هزینه کرده‌ایم، عقل و منطق می‌گوید پیشگیری برتر از درمان است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: همانطور که در استانداری یک روز برای امور عمرانی تخصیص داده‌ایم، یک روز هم به فرهنگ و امور تربیتی تخصیص خواهیم داد و امور مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کانون ها و دیگر مراکز فرهنگی را بررسی خواهیم کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان ایده‌های خوبی دارند، لزوم درس گرفتن از برخی غفلت‌ها و تلاش برای انجام امور فرهنگی را یادآور شد و گفت: باید فراتر از آن چه در بخشنامه ها آمده عمل کرد و در بحث توسعه مهارت ها، از هیچ تلاشی دریغ نکرد زیرا توسعه مهارت ها به امر اشتغال و ترغیب جوانان به تشکیل خانواده منجر می شود.

ایمانیه با یادآوری اینکه باید برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی با استفاده از ظرفیت جوانان مستعد، همه کمک کنیم، لزوم تقویت بنیه اعتقادی و هویت ملی را مهم دانست و گفت: کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزات، امکانات و سایر مسائل موضوعی است که وجود دارد، نباید نشست تا همه امکانات مهبا شود و بعد شروع کاری کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه اگر بخواهیم استان را از مشکلات سخت افزاری نجات دهیم باید همگی در نهضت مولدسازی تلاش کنیم، گفت: فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی و در دستورکار قراردادن مولدسازی ضروریست، البته درآمد حاصل از فروش املاک در محل هزینه می شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان، محلی است برای انسان سازی و تربیت نیروی مورد نیاز، بنابراین نیازمند رسیدگی به مشکلات این دانشگاه هستیم، گفت: ساختمان جدیدی برای دانشگاه فرهنگیان ساخته خواهد شد تا دانشجو معلمان در محلی شایسته، تحصیل کنند.

او با بیان اینکه در هر بخشی می توان شرکت های دانش بنیاد ایجاد کرد تا این شرکت ها بتوانند ارتقای جامعه را موجب شوند، افزود: از تلاش های آموزش و پرورش در توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تقدیر می کنم تلاش این نهاد باعث شده تا فارس به عنوان استان برتر در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در سطح کشور معرفی شود و پیشگام است مهم باشد.

استاندار فارس از برگزاری اردوهای پیشرفت استقبال و خاطرنشان کرد: از برگزاری اردوها حمایت می کنیم اردوهای راهیان نور بسیار واجب است که انجام شود چهار اردوهای جهادی، زیارتی، پیشرفت و راهیان نور باید توسعه یابد و استانداری نیز همکاری می کند.

وی فارس را در برخی مباحث پزشکی جزو نقاط برتر جهان دانست و گفت: جامعه باید و این دستاوردها مطلع شود تا اثر سیاه نمایی ها کاهش یابد. ما فریب دشمنان را نخواهیم خورد آمریکا افغانستان را نابود کرد فکر کردند آمریکا بیاید افغانستان آنجا گلستان می شود اما تنها مزارع کشت تریاک توسعه پیدا کرد.

استاندار فارس با اشاره به وجود استعدادهای خوب در این استان، همراهی خود برای تسهیل در امر اردوهای زیارتی و جهادی دانش آموزی، بر لزوم توجه جدی به اهمیت اقامه نماز تاکید و خاطرنشان کرد که نماز زندگی را بیمه می‌کند، هر کس به دنبال عاقبت به خیر فرزندان این مملکت باشد، به نماز اهمیت می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار