امام جمعه اردبیل گفت: رژیم صهیونیستی قطعاً دنبال یک چیز است و آن نسل کشی کامل است تا در کشور فلسطین یک فلسطینی نباشد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 17 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار کرد: اهل دنیا باید بر این مصیبت گریه کنند که شورای امنیت سازمان ملل که مسئولیت اصلی ممانعت از جنگ در دنیا را دارد بعد از چهل روز تماشای جنایات هولناک رژیم صهیونیستی دیروز بیانیه صادر کرد و با آتش بس موافقت کرد. عصیان رژیم صهیونیستی در برابر این اقدام شورای امنیت قطعی بود. بعد از آن آبرویی برای سازمان ملل و شورای امنیت آن کشور و کشور‌های عضو آن نمی‌ماند.

وی افزود: آمریکا و اروپا در ظاهر به رژیم صهیونیستی می‌گوید بی‌گناهان، بی‌دفاع ها، کودکان و زنان را نکش و رژیم غاصب اعتناء نمی‌کند. کشور‌های عربی، کشور‌های اسلامی، رئیس سازمان ملل، رئیس اتحادیه اروپا، چین، روسیه و تمامی نهاد‌های بین المللی نیز عین همین را می‌گویند، ولی باز اعتناء نمی‌کند؛ آخر شورای امنیت سازمان ملل بعد از چهل روز تماشا دستور آتش بس طولانی مدت و حفظ جان شهروندان عادی را داد، ولی باز اعتناء نکرد و فوراً اطلاعیه داد که آتش بسی در کار نیست.

ژست دموکراسی آمریکا و اروپا سیاه‌ترین خباثت در تاریخ بشریت است

آیت الله عاملی اضافه کرد: یعنی رژیم صهیونیستی خود را در دنیا یکه تاز کامل و قلدر کامل می‌بیند و به هیچ حرمتی احترام قائل نیست چرا؟ چون مستظهر به آمریکا و اروپاست و کاملاً یقین دارد که آمریکا و اروپا هرچه می‌گویند در ظاهر است و در باطن دستور نسل کشی و تطهیر عرقی (پاک سازی نژادی) داده‌اند. رژیم غاصب نیک می‌داند آن‌ها هرچه در ظاهر می‌گویند برای فریب ملت خودشان و فریب ملت‌های دنیا و برای گرفتن ژست دموکراسی و ژست حقوق بشری است و این بدترین نفاق، دورویی و سیاه‌ترین خباثت در تاریخ بشریت است.

وی گفت: کنفرانس جده نیز خروجی عملی نداشت. غالباً لفاظی بود تنها خروجی آن این بود که رژیم خون ریز خونخوار صهیونیستی خاطر جمع شد که خبری در کار نیست و این رژم منحوس جری‌تر شد و بعد از آن با بدترین جنایات مردم دنیا را حیرت زده کرد.

بر جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی باید خون گریست

وی با بیان اینکه این هفته رژیم صهیونیستی در غزه جنایتی مرتکب شد که شایسته است همه بر آن خون گریه کنند خاطرنشان کرد: این حکومت نژادپرست با ورود به بیمارستان شفا و قطع برق و ریختن بیماران به بیرون بیمارستان تمام نوزاد‌های نارس را که تحت دستگاه بودند همه را به یک گوشه بیمارستان ریخت و با خروج آن‌ها از دستگاه همه خفه شدند. دست و پا زدن آن اطفال نارس بسیار وحشتناک بود.

آیت الله عاملی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تبلیغ کرده بود که بیمارستان شفا مرکز فرماندهی حماس است اتاق فرماندهی، سلاح و تونل آنجاست وقتی وارد شد دید از این‌ها خبری نشد و رسوای کامل شد و از عصبانیت وارد بخش‌های مختلف بیمارستان شده دست به کشتار زد.

نسل کشی تنها هدف رژیم صهیونیستی در غزه است

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: رئیس بیمارستان می‌گوید «آنچه در غزه می‌گذرد کشتار جمعی، عقوبت جمعی و پاکسازی نژادی است» رژیم صهیونیستی قطعاً دنبال یک چیز است و آن نسل کشی کامل است تا در کشور فلسطین یک فلسطینی نباشد و حالا فرصت برای این نیت شوم پیدا کرده است در طول تاریخ بشر در هیچ نقطه‌ای مثل بیت المقدس انسان کشته نشده است.

وی ادامه داد: پنتاگون امروز صبح خود را کاملاً بی اعتبار ساخت. این مجموعه نظامی در توجیح حمله تانک‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا گفت: «ما یقین داریم حماس از اینجا فرماندهی می‌کرد، ولی متاسفانه نمی‌توانیم از آن اثری پیدا کنیم! بلینکن یهودی نیز در اظهاراتی مضحک به سی ان ان گفت: ما از نتانیاهو می‌خواهیم بعد از اتمام جنگ برای ما از بیمارستان‌ها بیشتر صحبت کند!»

صادرکنندگان انرژی به رژیم صهیونیستی شریک جرم اصلی هستند

آیت الله عاملی افزود: هزاران عار و ننگ به دولت‌هایی که اگر فقط سفرای خود را از رژیم صهیونیستی فرا می‌خواندند این حادثه اتفاق نمی‌افتاد. هزاران عار و ننگ به دولت‌هایی که اگر نفت ارسالی خود به رژیم جعلی را قطع می‌کردند این جنایت‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

امام جمعه اردبیل گفت: آن‌ها قطعاً شریک اصلی جرم هستند در دنیا رو سیاهند در آخرت هم روسیاه خواهند بود. چه مصیبتی بالاتر از اینکه در آمریکا و اروپا بزرگ‌ترین، تاریخی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تظاهرات به نفع فلسطین برگزار شد، ولی عده‌ای از کشور‌های اسلامی و عربی اجازه تظاهرات به ملت‌های خود به نفع فلسطین ندادند.

وی تصریح کرد: بلینکن یهودی آبروی کشور‌های عربی را آن زمان ریخت که گفت وقتی موبایل خودم را باز می‌کنم بیشترین پیام را از سردمداران کشور‌های عربی و مسؤولان آن‌ها می‌بینم که اقدام ما را تایید می‌کنند!

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: چه مصیبتی بالاتر از اینکه یک کشور اسلامی ۴۰ درصد نفت رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند و روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت با یک خط لوله به پالایشگاه حیفا وارد می‌شود و عجیب این است که این کشور بعد از شروع جنگ ۸ درصد به صادرات نفت خود به رژیم جعلی را اضافه کرد و حالا تانک‌ها و هواپیما‌های رژیم صهیونیستی با همین ۴۸ درصد نفت کار می‌کنند اگر این کشور نفت خود را قطع کند جنگ در عرض یک روز تمام می‌شود.

وی در بخش‌های دیگری از خطبه اظهار داشت: با حادثه غزه بسیاری از برنامه‌های آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی برای نجاتشان از بین رفت. مانند معامله قرن، پیمان آبراهام، خاورمیانه جدید و... از همه آن‌ها مهم‌تر اینکه برنامه عادی‌سازی که برای آن‌ها خیلی مهم بود به هم ریخت. آن‌ها بر لبه عادی‌سازی با عربستان بودند و اعتقاد داشتند این آخرین قلعه عربی است که اگر فتح شود بقیه کشور‌های عربی مجبور به عادی سازی هستند.

امام جمعه اردبیل گفت: با اقدام حماس و با جنایات رژیم صهیونیستی موضوع عادی‌سازی آن چنان ضربه خورد که دیگر هیچ دولت اسلامی جرات نمی‌کند عادی سازی را به زبان بیاورد. دولت‌ها فهمیدند که دیگر روی ریسمان رژیم صهیونیستی نمی‌توان هیزم پهن کرد و این از برکات مهم طوفان الاقصی است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با تمام توان دنبال عادی سازی با عربستان بود، اما به هوا رفت آن دسته از کشور‌های اسلامی که متاسفانه عادی سازی کرده اند و آن دسته که در آستانه عادی سازی بودند باید خدا، رسول خدا (ص)، آیات قرآن، مصالح امت اسلامی، مظالم رژیم صهیونیستی، قوانین بین المللی و بالاخره وجدان خود را لحاظ و در تصمیمات خود تجدید نظر کنند و انتظار از ملت‌های این دولت‌ها مطالبه جدی است.

وی ادامه داد: حماس خدمت بزرگی به عربستان کرد، چون از معضل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نجات داد. این رژیم کودک کش ده‌ها واسطه درست کرده بود که با عربستان به عنوان اصلی‌ترین کشور عربی عادی‌سازی کند. این برای رژیم صهیونیستی بسیار مهم بود و مدام روی آن مانور می‌داد، اما عربستان از آن اجتناب داشت.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار