استاندار خراسان‌جنوبی گفت: یکی از کارهای اساسی که تأمین انرژی پایدار و توسعه استان را رقم می‌زند، همین پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به سمت خراسان‌جنوبی است.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 12 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از کار‌های اساسی که تأمین انرژی پایدار و توسعه استان را رقم می‌زند، همین پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به سمت خراسان جنوبی است.

وی گفت: از دل تهدید‌ها باید فرصت‌های بزرگی را ایجاد کرد، در ایام زمستان و در اوج برودت هوا و بالا بودن میزان مصرف گاز با مشکلاتی در حوزه گاز مواجه بودیم.

به گفته وی اقدامات خوبی تاکنون توسط شرکت گاز و پیمانکاران انجام شده و این پروژه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در فاز یک و ۴ هزار میلیارد تومان در فاز دوم آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فاز یک این پروژه تیرماه امسال کلنگ زنی شد و هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در مجموع این پروژه از مسیر سازی، خرید تجهیزات و سایر از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

قناعت با بیان اینکه عملیات مسیر سازی فاز یک پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به پایان رسیده و امروز شاهد عملیات لوله گذاری آن هستیم، افزود: از مجموعه پای کار شرکت گاز و پیمانکاران قدردانی می‌کنیم که در تابستان و با گرمای شدید درفضای باز جوشکاری‌ها و کنده کاری‌ها را انجام دادند.

به گفته مقام عالی دولت در خراسان جنوبی ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان و راه آهن را به صورت جدی در دولت سیزدهم پیگیری می‌کنیم.

قناعت در پایان اضافه کرد: فاز یک پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به استان پیشرفت خوبی دارد و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار