سرپرست مدیریت شیلات استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سرپلذهاب در زمینه تولید ماهیان خاویاری، گفت: این شهرستان می‌تواند به قطب تولید ماهیان خاویاری در استان تبدیل شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 12 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سهراب صحرایی، با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان سرپل ذهاب، گفت: این شهرستان استعداد‌های زیادی برای توسعه واحد‌های پرورش ماهی به ویژه ماهیان خاویاری داشته و از سرمایه گذاران این حوزه در تمامی مراحل اجرای طرح حمایت خواهد شد.

صحرایی افزود: با توجه به وجود سراب‌های متعدد و منابع آبی مختلف در این شهرستان، با اجرای طرح‌های آبزی پروری به خصوص پرورش ماهیان خاویاری، این شهرستان می‌تواند به عنوان یک شهر شیلاتی در غرب کشور مطرح شود.

سرپرست مدیریت شیلات استان کرمانشاه از وجود سراب گرم در شهرستان سرپلذهاب به عنوان یک ظرفیت ویژه برای پرورش ماهیان خاویاری یاد کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سراب گرم شهرستان سرپل ذهاب از نظر خصوصیات آب وضعیت قابل قبولی برای پرورش ماهیان خاویاری دارد.

صحرایی اضافه کرد: به نظر می‌رسد با اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در محدوده مجموعه فرهنگی تفریحی (آموزش و پرورش) سرپل ذهاب، ضمن اینکه می‌توان زمینه راه اندازی یک هنرستان شیلاتی را در شهرستان فراهم کرد، می‌توان دانش‌آموزان و دانشجویان شهرستان را به سمت پرورش ماهیان خاویاری که با درآمدزایی بالایی هم همراه است، هدایت کرد و از این طریق برای رفع مشکلات اشتغال زایی در شهرستان گام‌های اساسی برداشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار