مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: مگس سرکه مهم‌ترین آفت قارچ خوراکی است.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 18 October 2015
به گزارش تابناک مازندران طهمورث قاسم‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری با بیان اینکه مهم‌ترین آفت قارچ مگس سرکه است، اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود مگس سرکه به سالن باید قبل از ورود کمپوست سالن با فرمالین جامد یا مایع ضدعفونی شود.
وی بیان کرد: در نخستین روز ورود کمپوست به سالن باید سوراخ‌های کمپوست به سمت بالا باشد و دمای داخل کمپوست در حد 24 تا 25 درجه تنظیم شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: بعد از دو هفته وقتی ریشه‌ها به اندازه کافی روی سطح کمپوست تشکیل شد به منظور جلوگیری از رشد ریشه‌ها و وادار کردن به تولید قارچ پلاستیک روی کمپوست به طور کامل برداشته شده و خاک پوششی به ضخامت سه تا پنج سانتی‌متر روی کمپوست ریخته و خاک سه تا چهار روز قبل با فرمالین ضدعفونی شود.
قاسم‌نژاد با بیان اینکه برای جلوگیری از این آفت سقف سالن باید با یونولیت عایق‌بندی شده تا جلوی هدررفت انرژی گرفته شود، ادامه داد: عرض طبقه‌های چسبیده به دیوار 80 سانتی‌متر و طبقه‌های وسط 120 سانتی‌متر باشد.
وی ارتفاع استاندارد سالن را چهار متر اشاره کرد و گفت: با فاصله 80 سانتی‌متری از سقف، فن ورودی نصب می‌شود و فن خروجی در ضلع روبرو با فاصله 80 سانتی‌متر از کف سالن قرار می‌گیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار