ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و تلاش‌های این دانشمند بزرگ در راستای رسیدن کشورمان به خودباوری، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و خواستار اهمیت دادن به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه شدند.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 10 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و تلاش‌های این دانشمند بزرگ در راستای رسیدن کشورمان به خودباوری، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و خواستار اهمیت دادن به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه شدند.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قیدار به تلاش‌ها دانشمندان کشورمان و به ویژه شهید حسن طهرانی مقدم برای دست‌یابی ایران اسلامی به موشک اظهار داشت: در حقیقت آنچه شهید طهرانی مقدم به ایران داد؛ فقط موشک‌های پیشرفته نبود، بلکه روحیه خود باوری بود و اینکه اگر دشمن به گمان خود همه راه‌ها را بسته است هم نباید تسلیم شد و با توکل بر خدا مبارزه را ادامه داد.



امروز موشک‌های قسام قلب سیاه رژیم صهیونیستی را نشانه می‌رود

امام جمعه قیدار با بیان اینکه این خط فکری امروز در غزه مشهود است، افزود: امروز موشک‌های قسام که با تلاش خود مبارزان فلسطینی و در خود خاک غزه و با کمترین امکانات ساخته می‌شود قلب سیاه رژیم صهیونیستی را نشانه می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاریخ شیعه سرشار از افتخاراتی است که به دست عالمان ربانی و متعهد به وجود آمده است و یکی از موثرترین این علما که درخشش ویژه‌ای دارد حضرت علامه طباطبائی است که هنوز هم پرچم دار عرصه‌های علمی و فکری و فرهنگی جهان تشیع در عصر حاضر است، تصریح کرد: این عالم سترگ الهی با دو بال قرآن و عترت و عقل پرواز کرد و در طول حیات پر خیر و برکت خود همواره درخدمت مردم و فرهنگ تشیع بود و در این راه هیچگاه احساس خستگی نکرد.

موسوی با بیان اینکه روز رحلت علامه طبابایی روز کتابخوانی نامگذاری شده است، افزود: کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و به نیاز‌های ضروری افراد تبدیل شود و مثل خوردن و خوابیدن در زندگی مردم وارد شود.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه مطالعه، راهی برای تقویت روحیه دینی کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: مطالعه کتاب‌های دینی به کودک و نوجوان کمک می‌کند تا به درک درستی از این مسائل دست یابند و پیش از آنکه دیر شود، به رشد و شکوفایی برسند.


آمریکا در حیات خود، یا مشغول جنگ و جنایت بوده است

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه نیز در خطبه‌های امروز با اشاره به توقف اموال و دارایی ایران توسط آمریکا در سال ۵۸ و با بیان اینکه اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار برآورده می‌شود که برابر با ۲۵ سال بودجه عمرانی ایران است، اظهار داشت: اگر آمریکا دست از غارت و سرقت بردارد و اموال ایران آزاد شود، می‌توان با آن‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ بیمارستان یک‌هزار تختخوابی احداث کرد، یا ۱۲۵ هزار کیلومتر جاده ساخت وهزارتختخوابی هر ایرانی یارانه داد، چون دولت سالانه ۳ میلیارد دلار برای تامین یارانه‌ها هزینه می‌کند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ۲۴۷ سال از استقلال آمریکا از مستعمره انگلیس می‌گذرد و آمریکا در این ۲۴۷ سال از حیات خود، یا مشغول جنگ و جنایت بوده و یا مشغول غارت، بطوری که حدود ۹۳ درصد یعنی ۲۳۰ سال از عمر خود را بطور مستقیم و غیر مستقیم درگیر جنگ بوده که جنگ‌های غزه و اوکراین دو نمونه فعلی آن است که خود نیز علنا اعلان کرده از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و حتی بلافاصله بعد از آغاز جنگ غزه، دو ناو جنگی به رژیم غاصب داد، و والا رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه جنگ نیست، گفت: آمریکا همواره حیات خود را در دست اندازی به اموال دیگر کشور‌ها می‌داند.

وی ادامه داد: آمریکا جنگ ایجاد می‌کند و سلاح می‌فروشد و درآمدزایی می‌کند، بطوری که با آغاز جنگ اوکراین و روسیه و فروش سلاح به اوکراین توسط آمریکا، فروش سلاح در آمریکا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

حسینی نسب به عملیات طوفان الاقصی و نقش مستقیم آمریکا در آن اشاره کرد و با بیان اینکه مسأله فقط، غزه و اسرائیل نیست بلکه تقابل حق و باطل و ایمان و استکبار است، گفت: استکبار در برابر ایمان سیلی محکمی خورده است.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به دو هدف جبهه مقاومت در عملیات الاقصی که به آن‌ها دست یافته است، ادامه داد: با عملیات طوفان الاقصی افسانه بازدارندگی رژیم صهیونیستی شکست و غاصبی که می‌خواست جنگ را به خارج از سرزمین‌های اشغالی ببرد، در داخل گرفتار جنگ طوفانی شد و از طرفی نشان داد عملیات طوفان الاقصی، فلسطینی است و ایران و لبنان هیچ نقشی در آن نداشته و ندارند و این را علاوه مسئولان ایران و لبنان و مسئولان فلسطین، دشمن صهیونیست نیز اعتراف کرده است و البته نقش نداشتن ایران و لبنان نه از روی ترس بلکه نشانگر قدرت فلسطین در برابر دشمنان است.

حسینی نسب با بیان اینکه طوفان الاقصی بر مبانی الهی و عاشورایی شکل گرفت، ادامه داد: مبنای الهی آن وعده نصرت الهی است که فرمود هر کس خدا را یاری کند، خدا نیز او را یاری می‌کند و مبنای عاشورایی آن نرفتن زیر بار ذلت است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم که ۲۱ آبان سال ۹۰ بر اثر انفجار به شهادت رسید و با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرماید هر قولی حاج حسن آقا به ما داد به آن وفا کرد، گفت: شهید حسن طهرانی مقدم شهید جهاد خودکفایی و پدر موشکی ایران است که آرزویش محو رژیم صهیونیستی بود.



تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

حجت‌الاسلام علی اکبری، امام جمعه ماهنشان نیز در خطبه‌های این هفته بهحضور کم سابقه و شاید بی‌سابقه مردم ولایی و انقلابی و موقع شناس شهرستان ماهنشان در راهپیمایی سیزدهم اشاره کرد موقع‌شناساشت: این حضور نشانگر عمق باور مردم عزیز سرزمینمان به انقلاب و علاقه قلبی آنان به مردم فلسطین است و حضور دانش‌آموزان و معلمان و مدیران و معاونین در این راهپیمایی زینتی مضاعف بود.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه ماجرای غزه دل هر مسلمان و انسان آزاده را به درد می‌آورد وقتی که از رسانه‌ها خبر نسل کشی مردم مظلوم غزه را توسط رژیم کودککش می‌بینیم قلبمان به درد می‌آید، افزود: تظاهرات میلیونی ملت‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد که فلسطین در قلب ملت‌ها قرار دارد، اما ماجرای غزه نقاب از چهره واقعی آمریکا و اروپا برداشت و معیار‌های دوگانه آن‌ها را روشن کرد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز طبق اعلام رسمی بیش از ۱۰ هزار انسان اعم از زن و کودک و غیرنظامی جان خودشان را از دست داده‌اند، ولی آیا این همه کشتار وجدان جمعی آن‌ها را حرکت نمیدهد جنایت بودن یک حادثه را منافع آمریکا تعیین می‌کند، ادامه داد: در عرض این چند روز کل ادعا‌های غربی‌ها در خصوص حقوق بشر دموکراسی آزادی و حاکمیت ملی پودر شد و هوا رفت آن‌ها حتی به دستور دبیرکل سازمان ملل عمل نکردند و از این طریق فلسفه تشکیل سازمان ملل را زیر سؤال بردند.

وی با بیان اینکه قائله غزه بعضی هنرمندان و سلبریتی‌ها را هم بی‌آبرو کرد، خطاب به آن‌ها تصریح کرد: آیا ناله‌های این کودکان را نمی‌شنوید آیا این همه کشت و کشتار‌ها را نمی‌بینید چرا خفه خون گرفتید چرا لال شدید و در مقابل کشتار این همه زن و کودک هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهید.

علی اکبری با اشاره به اینکه بعضی از اساتید دانشگاه هم در قائله غزه بی‌آبرو شدند، ادامه داد: آیا وجدان انسانی‌تان به خواب رفته است و واقعیت‌ها را نمی‌بینید آیا آن همه کشته‌ها انسان نیستند چرا ساکتید و تبیین‌گری نمی‌کنید، چرا دانشجویانتان را با واقعیت‌ها آشنا نمی‌کنید.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه بیست و چهارم آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را گرامی می‌داریم، گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح جامعه هستند و تغذیه فکر و ذهن از غذای سالم و مقوی با کتاب و کتابخوانی و ترویج این سنت حسنه است.

وی با بیان اینکه از مسؤولان استانی می‌خواهم به کتابخانه‌های شهرستان ماهنشان توجه ویژه کنند، افزود: هم از جهت جذب نیروی استانی بومی و توانا و هم ماشین کتاب رسان که از شهرستان به زور برده و بی‌استفاده گذاشته به شهرستان عودت دهید تا به روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار کتاب رسانی و فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهند.



لزوم گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی

حجت‌الاسلام منصوری امام جمعه آب‌بر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیستم آبان سالروز شهادت حاج حسن طهرانی مقدم در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و اظهار داشت: کار بزرگ این شهید هرگز فراموش نخواهد شد.

امام جمعه آب‌بر با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: خواندن کتاب اهمیت فراوانی دارد و باید به آن بیش از پیش اهمیت داده شود.

وی با بیان روز‌های سرد و زمستانی فرا می‌رسد، گفت: باید در این زمنیه از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار