سرویس مدارس یکی از دغدغه‌های هر ساله والدین است چراکه با شروع سال تحصیلی سرویس مدرسه فرزندشان با ناهماهنگی و ناهمواری‌های بسیاری مواجه شده اند.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 08 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: تعدادی از اولیای دانش‌آموزان  گفتند که برخی رانندگان چند برابر نرخ اعلامی شهریه دریافت کردند و یا نتوانستند سرویس مدرسه برای دانش‌آموز خود مهیا کنند از این‌رو با رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز به گفت‌وگو پرداختیم.

پیمان باباخانی، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با تشریح چگونگی تعیین سرویس مدرسه در کلانشهر شیراز گفت: سرویس مدرسه زیر نظر کارگروه ماده ۱۸ با مدیریت آموزش و پرورش استان فارس و دبیری شهرداری شیراز است که در این کارگروه نرخ‌نامه اولیه سرویس مدارس با توجه به میزان کیلومتر و ملاک‌های دیگر تعیین می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز اظهار کرد: نرخ‌نامه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال می‌شود و پس از تصویب به تایید فرمانداری خواهد رسید.

باباخانی با بیان اینکه تمام فرآیند ثبت‌نام تا پرداخت وجه الکترونیکی انجام‌می‌شود، گفت: سامانه اینترنتی Shirazs.org برای ثبت‌نام والدین متقاضی سرویس مدرسه ایجاد شده است که والدین پس از تعیین مبدا و مقصد نرخ را مشاهده می‌کنند و در سه قسط در همین سامانه مبلغ نهایی را پرداخت خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه رانندگان توسط شرکت‌ها در این سامانه ثبت می‌شوند، اضافه کرد: پس از تعیین سرویس راننده، مبلغ نهایی به حساب رانندگان از طریق سامانه واریز خواهد شد بنابراین هر راننده‌ای که در این سامانه ثبت نشده باشد، جزو سرویس مدرسه نیست.

وی، گرفتن سرویس خارج از سامانه تعیین شده توسط اولیا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: درصورتی که اولیا فرزندان خودشان را به این دسته از رانندگان بسپارند شهرداری شیراز و آموزش و پرورش هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال خطرات و دیگر مشکلات نخواهند داشت.

باباخانی ادامه داد: هیچ دانش‌آموزی ثبت‌نام کرده در این سامانه وجود ندارد که سرویس نگرفته باشد بنابراین اگر والدین به این مشکل برخوردند به معاون اجرایی مدرسه اعلام کنند یا به واحد شکایت سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز به شماره ۰۹۱۷۱۳۰۲۸۸۶ تماس بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در پایان سخنان خود تاکید کرد: امسال بهترین و بدون حاشیه‌ترین سال برای سرویس مدارس شهر شیراز بود چراکه هفت ماه قبل از تعیین نرخ، تمهیدات اندیشیده شد و کار ثبت‌نام دانش‌آموزان و تعیین سرویس به بهترین نحو انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار