مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از صدور سه هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال جرایم تعزیراتی در استان مرکزی از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهرماه،خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 06 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سعید نوراللهی  اظهار کرد:گرانفروشی با ۹۴۸ مورد، عدم درج قیمت ۷۶۴ مورد، عدم رعایت مقررات صنفی که بیشتر مورد توجه نانوایان است ۷۳۵ مورد، حمل کالای قاچاق ۵۳۴ مورد به ترتیب بیشترین پرونده های رسیدگی شده از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهرماه، بوده است. 

وی با بیان اینکه در این ۶ ماه ۶۱۴۹ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که از این تعداد ۵۹۴۶ فقره با ۹۶ و هشت صدم درصد عملکرد، رسیدگی و منتج به صدور حکم شده است ادامه داد: از تعداد پرونده های واصل شده برای ۴۳۱۱ فقره، حکم محکومیت و برای ۸۲۲ فقره، حکم برائت صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان محکومیت ریالی آرا صادره ۳ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال بوده اضافه کرد: از تعداد پرونده های مورد رسیدگی،  ۱۸۴۲ فقره توسط سازمان جهادکشاورزی، ۱۲۲۸ فقره از اداره کل صمت، ۷۷۶ فقره از اتاق اصناف؛ ۵۹۸ فقره از نیروی انتظامی و ۴۹۷ فقره از دانشگاه علوم پرشکی واصل شده است.

وی بیان کرد: متوسط مدت زمان رسیدگی در احکام صادره، در حوزه کالا و خدمات ۱۱.۵ روز، در حوزه قاچاق کالا و ارز ۱۹.۶ روز، در حوزه بهداشت و دارو و درمان ۱۰.۸۸ روز بوده است.

نوراللهی با اشاره به بیشترین تخلفات رسیدگی شده در ۶ ماه یاد شده خاطرنشان کرد: گرانفروشی با ۹۴۸ مورد، عدم درج قیمت ۷۶۴ مورد، عدم رعایت مقررات صنفی که بیشتر مورد توجه نانوایان است ۷۳۵ مورد و حمل کالای قاچاق ۵۳۴ مورد به ترتیب، اولویت پرونده های رسیدگی شده بوده است.

وی تاکید کرد: یکی از بخش های مهم در تعزیرات حکومتی اجرای احکام است که در این بخش ۳۸۲۱ فقره پرونده وارده شده بوده که ۳۱۳۶ فقره مختومه شده و درصد عملکرد این بخش ۹۳.۲ درصد است. فاکتور مهم در این بخش میزان وصولی ریالی است که در ۶ ماهه گذشته ۶۲ میلیارد تومان وصولی ریالی در این بخش داشته ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در خصوص اجرای برنامه های گشت مشترک بازرسی نیز خاطرنشان کرد: در این ۶ ماه ۳۸۳ اکیپ بازرسی تشکیل و ۱۶۸۳ واحد بازرسی شده که ا این تعداد ۴۰۷ مورد متخلف شناخته شده و ۴۹۶ پرونده نیز تشکیل شده است.

نوراللهی اضافه کرد: در قالب این گشت ها، به  حوزه مشاورین املاک و نانوایی ها بیشتر پرداخته شده و طرح نظارتی ویژه بازار مسکن در قالب بازرسی از واحدهای مشاور املاک از ۲۰ خرداد در استان کلید خورده که در این مدت ۱۰۰ اکیپ بازرسی در استان تشکیل شده و ۵۰۸ واحد مشاور املاک بازرسی و ۲۱۱ فقره پرونده تخلف(عمدتا در حوزه گرانفروشی) تشکیل و ۴۳ واحد پلمب و منجر به نصب بنر شد که عمدتا در حوزه گرانفروشی بوده است.

وی با اشاره به حوزه نانوایی ها نیز افزود: عمده تخلف در نانوایی ها کم فروشی، گرانفروشی و عدم رعایت مقررات صنفی از جمله عدم استفاده صحیح از کارتخوان های جدید بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار