مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : پایش زیستگاه‌های پرندگان مهاجر استان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 28 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:گشت و پایش‌های مستمر در تالاب میقان اراک و سایر زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در استان  به منظور پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آغاز می‌شود و تاکنون مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این بازدیدها و گشت‌های مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر است که در شناسایی به موقع کانون‌های بیماری در حیات وحش نقش موثری دارد.

یوسفی با بیان اینکه این زیستگاه مهم پرندگان مهاجران در فصل‌های پاییز و زمستان از 53 گونه پرنده مهاجر میزبانی می‌کند، گفت: تالاب میقان اراک در زمستان سال‌های 1395و1399 و 1400 با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روبرو بوده است و هر ساله سعی می‌شود پیش از وقوع بیماری و با در نظر گرفتن احتمالات آمادگی لازم را برای مواجهه با بیماری داشته باشیم.

وی همچنین بیان داشت: پرندگانی همچون چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، چوب پا، غاز خاکستری، هوبره، آنقوت، حواصیل و اردک سر سبز از جمله مهمترین پرندگان مهمان تالاب میقان اراک هستند، اما از میان این پرندگان، درنا جایگاه ویژه‌ای دارد و بیشترین تعداد پرندگان در این اکوسیستم متعلق به درنای خاکستری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار