مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت زیتون از ۱۹۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ۴۷۵ تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 27 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت زیتون از ۱۹۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ۴۷۵ تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
منصور امیریان افزود: برداشت زیتون از اواخر شهریورماه با ارقام کنسروی برای فرآوری و تهیه کنسرو آغاز شد و تا پایان آبان ماه با ارقام روغنی برای روغن‌گیری ادامه دارد.
وی به عدم وجود صنایع تبدیلی زیتون در شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: نیاز به صنایع فرآوری و روغن‌گیری از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی زیتون‌کاران است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: عمده زیتون تولیدی در شهرستان مرودشت به‌صورت سنتی فرآوری و مقداری نیز به کارخانه‌های روغن‌گیری در شهرستان‌های کوار و شیراز ارسال می‌شود.
امیریان بیان کرد: ترویج ارقام پُربازده، هرس مناسب درختان و پیوند زدن در باغ‌های زیتون می‌تواند کمک شایانی به افزایش تولید این محصول کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: درخت زیتون در مقایسه با سایر محصولات باغی مقاومت بالاتری نسبت به آفات و بیماری‌ها دارد و با توجه به نیاز آبی کم می‌تواند در اصلاح الگوی کشت در شهرستان مرودشت موردتوجه قرار گیرد.

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار