دانشگاه شیراز در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی تایمز، در حوزه‌های علوم تربیتی، بازرگانی و اقتصاد، علوم کامپیوتر و مهندسی با برخورداری از رتبه‌ی زیر ۶۰۰ در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 27 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، اعلام کرد: پایگاه رتبه‌بندی تایمز، نتایج رتبه‌بندی موضوعی سال ۲۰۲۴ خود را در ۱۰ حوزه‌ی موضوعی کلی منتشر کرد که براساس آن، دانشگاه شیراز در ۶حوزه‌ی موضوعی حضور چشمگیری داشته است.
براساس آخرین رتبه‌بندی موضوعی تایمز، رتبه دانشگاه شیراز در حوزه‌های موضوعی «بازرگانی و اقتصاد» و «علوم تربیتی» ۴۰۱-۵۰۰، «علوم اجتماعی»، «علوم کامپیوتر» و «مهندسی» ۵۰۱-۶۰۰، «علوم زیستی» و «علوم فیزیکی» ۸۰۰-۶۰۱ اعلام شده است.
براساس این رتبه‌بندی، دانشگاه شیراز برای نخستین‌بار موفق به کسب رتبه ۵۰۰-۴۰۱ در حوزه بازرگانی و اقتصاد و حوزه علوم تربیتی شده و به این ترتیب، به‌واسطه‌ی این دو رشته، برای نخستین‌بار در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در حوزه علوم انسانی قرار گرفته است و همان‌گونه که در جدول مشخص شده، در رشته‌ی مهندسی، رتبه‌ی دانشگاه شیراز از ۶۰۱-۸۰۰ در سال ۲۰۲۳ به رتبه‌ی ۵۰۱-۶۰۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقاء یافته است. همین‌طوردانشگاه شیراز موفق شده است جایگاه قبلی خود را در رشته‌های علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، علوم زیستی و علوم فیزیکی حفظ کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار