رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: هفته فرهنگی قزوین با پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، مسابقه و سرگرمی و رونمایی از «گذر شهروندی»، از روز شنبه ۶ آبان ماه در محل سازمان فرهنگی و محوطه پیرامونی و بوستان ۸ بهشت قزوین آغاز می شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 26 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، حسین برجی اظهار کرد: بعد از چند سال تعطیلی برنامه های هفته فرهنگی شهر قزوین به دلیل شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه امسال با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده آماده برگزاری این هفته هستیم.

وی افزود: برنامه های این هفته، از روز شنبه ششم آبان ماه آغاز و تا یازدهم آبان ماه در بوستان هشت بهشت، نگارخانه و سالن همایش سازمان و محوطه سازمان فرهنگی ورزشی به مدت شش روز صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

رونمایی از «گذر شهروندی»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: یکی از فعالیت های شاخص و پر محتوای سازمان در این ایام رونمایی از «گذر شهروندی» است که در آن جمعی از غرفه های مجموعه شهری برپا می شود.

این مسوول اضافه کرد: در این خصوص جمعیت هلال احمر، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان، ادارات آب، برق، گاز، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، سپاه و بسیج، سازمان های میادین و تره بار، آتش نشانی، ترافیک، پسماند، پارکها، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و برخی سازمان های دیگر حضور دارند و بخشی از فعالیت ها و عملکرد مرتبط با زیست شهری و شهروندی خود را در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

برجی تصریح کرد: در برنامه گذر شهروندی صبح و بعد از ظهر خدمات مدیریت شهری به شهروندان ارائه می شود و قرار است تعداد قابل توجهی از دانش آموزان از غرفه ها دیدن کرده و با مدیریت شهری آشنا شده و ارتباط رو در رو با مسائل زیست شهری خواهند داشت.

برگزاری جنگ شادی در محوطه بوستان هشت بهشت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های هفته فرهنگی قزوین اجرای «جنگ شادی» در مقابل محوطه پارکینگ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در بوستان هشت بهشت است که در آن تئاتر و سرود شهروندی، برنامه های مرتبط با امور شهری و شهروندان برای گروه های مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: پخش کلیپ های متنوع در خصوص هویت و آثار و اماکن تاریخی شهری، رونمایی از کتاب، اجرای شعر شهروندی، مراسم شعرخوانی شعرای قزوینی در ایام هفته فرهنگی قزوین پیش بینی شده است.

برجی گفت: رونمایی کتاب یکی از مولفان قزوینی در خصوص تاریخ و هویت قزوین و برپایی جشن بزرگ «به افتخار قزوین» با دعوت از فرهیختگان  قزوینی از دیگر برنامه های این هفته است.

این مسوول عنوان کرد: برگزاری رویداد بازی و شادی «ابربازی ها» در نگارخانه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با ایجاد فضای شاد و با نشاط با راه اندازی بازی های گروهی و بومی و محلی از موضوعات دیگری است که می تواند جوانان و نوجوانان را با هویت فرهنگی شهرمان بیشتر آشنا کرده و ساعات خوش و شادی را در این هفته برای شرکت کنندگان مهیا کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اذعان کرد: با برگزاری این رویداد به دنبال احیای بازی های بومی و محلی هستیم تا جوانان و نوجوانان ساعاتی از فضای خسته کننده و سرد فضای مجازی خارج شده و بازی های جمعی و محتوایی و گروهی را تجربه کرده و نشاط و شادابی بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: در این هفته کلیپ های معرفی شهر قزوین نیز پخش خواهد شد تا مردم با ظرفیت ها و توانمندی های این شهر تاریخی بیش از گذشته آشنا شوند.

آموزش شهروندی را تقویت خواهیم کرد

این مدیر فرهنگی در ادامه اعلام کرد: با مشارکت سازمان های زیرمجموعه شهرداری قزوین تلاش می کنیم در خصوص فعالیت های این سازمان ها به ویژه موضوعاتی مانند خدمات ایمنی و آتش نشانی، فضای سبز، پارک ها، پسماند، تاکسیرانی و اتوبوسرانی، آموزش های میدانی نیز به شهروندان ارائه شود.

برجی اظهار کرد: با ارتقاء مهارت های شهروندی و دانش شهری امیدواریم شاهد افزایش ایمنی در زیست شهری و آرامش و آسایش بیشتری در میان شهروندان باشیم و هفته با نشاطی برای مردم مهیا شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: با اجرای برنامه های هفته فرهنگی قزوین تلاش می کنیم علقه و پیوند عمیق تری بین مردم، مدیریت شهری و شهر ایجاد شده و شهروندان با هویت شهری آشنا و تمرکز بهتری در کارها داشته باشند.

وی گفت: مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی قزوین روز شنبه ششم آبان ماه با حضور هنرمندان شاخص استان و دست اندرکاران و مجریان برگزار خواهد شد و با تبلیغات شهری و نصب بیلبرد، فیکسچر، اطلاع رسانی خواهیم کرد و ضمن مذاکره با صدا و سیما مقرر شده با استقرار واحد سیار تلویزیون در محل برگزاری مراسم، نسبت به پخش این برنامه ها از رسانه استانی نیز اقدام شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار