مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره ضرورت حضور همیشگی اهداکنندگان خون گفت: در حال حاضر بیشترین نیاز به خون در گروه آ.ب منفی است.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 23 October 2023

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: پویش اهدا خون به مناسبت هفته تربیت بدنی از ٢۶ مهر ماه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با ورزش و جوانان نیز در راستای فرهنگسازی به منظور ترویج اهدا خون در بین جوانان و ورزشکاران منعقد شد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: تغییرات آب و هوایی همواره بر روند اهدا خون اثر می‌گذارد اما پیام ما به اهداکنندگان این است که نیاز به خون همیشگی است و اهدا آن مختص به ایام خاصی نیست لذا در ایام پاییز و فصل سرد سال بیماران نیازمند خون را فراموش نکنند.

وی گفت: در حال حاضر ذخایر خون در حد مطلوب است اما همچنان به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم چون بر اساس پیش‌بینی‌ها در روزهای آینده هوا سردتر می‌شود و احتمال بارندگی و کاهش اهداکنندگان وجود دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید ذخایر را بالاتر ببریم که در آن ایام هم مشکلی ایجاد نشود اما هم اکنون بیشترین گروه خونی مورد نیاز آ.ب منفی است.

وی تأکید کرد: سال‌های متمادی است که با استفاده از ۶ دستگاه پلاکت فرزیس موجود در مرکز انتقال خون کرمانشاه، عملیات اهدا و نگهداری خون انجام می‌شود.

میرزاده با اشاره به اتوماتیک شدن تست‌های گروه بندی، اذعان کرد: دستگاه مربوطه از ابتدای سال تحویل شده و گروه‌بندی به روش دستی نیست و با اتوماسیون انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته برای غربالگری از نظر بیماری‌های سیفلیس و سوزاک هم دستگاهی به مرکز انتقال خون تحویل شده که به صورت اتوماسیون انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار