رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: در مهلت قانونی تعیین شده برای انجام پیش ثبت نام یعنی از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ مردادماه تا ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۲ مردادماه در این استان ۲ هزار و ۷۱۵ متقاضی داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی اقدام به پیش ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 18 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: در استان فارس انتخابات مجلس برای برگزیدن ۱۸ نماینده مجلس در ۱۵ حوزه انتخابیه و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو از ۸۸ عضو برگزار می شود.

این ۱۵ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان، حوزه انتخابیه اقلید، حوزه انتخابیه جهرم و خفر، حوزه انتخابیه داراب و زرین‌دشت، حوزه انتخابیه سپیدان و بیضا، حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کوار، حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، حوزه انتخابیه فسا، حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین، حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار، حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم، حوزه انتخابیه لامرد و مهر، حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان، حوزه انتخابیه ممسنی و رستم و حوزه انتخابیه نی‌ریز، استهبان و بختگان است.

 

آغاز فرایند اجرایی ستاد انتخابات فارس

فرآیند اجرایی ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان فارس ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

در نخستین روز از آغاز فرایند اجرایی ستاد انتخابات و تشکیل اولین جلسه این ستاد در فارس، رییس و اعضای ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فارس با حکم استاندار منصوب شدند.

بر اساس این احکام، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان رئیس، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی و مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری به عنوان دبیر و رئیس کمیته سیاسی انتخابات منصوب شدند.

علاوه بر این با حکم استاندار فارس روسای کمیته های امنیتی، حقوقی، حراست و استعلامات، فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان فارس نیز منصوب شدند.

تاکید بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات

استاندار فارس، در نخستین جلسه ستاد انتخابات فارس گفت: بنا بر تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب، هر کس که به ایران عزیز علاقمند است باید در انتخابات مشارکت کند چرا که پیشرفت، رشد و توسعه کشور با افزایش مشارکت مردم تسریع می شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: سلامت، امنیت، افزایش رقابت و مشارکت مردم چهار هدفی است که در برگزاری انتخابات آتی در دستور کار ستاد استانی قرار دارد و از تمام ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استانی برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات آتی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مسئول اجرایی تمام تلاش و کوشش خود را به کار خواهیم گرفت که انتخابات اسفندماه امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

او اظهار کرد: مردم فارس در معنویت، شعور و درایت سرآمد هستند، کشور و نظام خود را دوست دارند و ان‌شاءالله یکی از بالاترین میزان مشارکت ها در انتخابات پیش رو در فارس و به نام فارسی ها به ثبت خواهد رسید.

 

برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در دستور کار

رئیس ستاد انتخابات استان فارس هم گفت: می کوشیم که اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز انتخاباتی پرشور، سالم، امن و رقابتی برگزار شود.

اسماعیل قزل سفلی افزود: بر انتخابات اسفندماه ۲۵ فرایند طراحی کرده‌ایم که با برنامه ریزی‌های انجام شده و آموزش هایی که در سطح استان و شهرستان ها ارائه می شود در جهت برگزاری هرچه بهتر این انتخابات حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات استان متشکل از رئیس ستاد، دبیر، هفت کمیته سیاسی، امنیتی، استعلامات، اطلاع رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی، حقوقی و پنج عضو ستاد انتخابات با انسجام و برنامه ریزی در این مسیر گام برخواهد داشت.

او اظهار کرد: امیداریم در کنار فعالیت ستاد استانی، با تشکیل ستادهای شهرستانی توسط فرمانداران بتوانیم زمینه برگزاری انتخاباتی خوب با مشارکتی مثال زدنی و باشکوه را فراهم کنیم تا زمینه امیدواری دوستان انقلاب و ناامیدی دشمنان آن فراهم شود.

 

تشکیل ۱۰۰ هیات اجرایی انتخابات در فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در مهلت قانونی تعیین شده برای تشکیل هیات های اجرایی، معتمدان مردمی هیات‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰۰ حوزه شامل ۹۷ حوزه اصلی و فرعی و سه هیات اجرایی فرعی ویژه اقلیت های دینی مشخص شدند.

قزل سفلی افزود: هیات های اجرایی هر حوزه بر اساس قانون از سه عضو حقوقی و هشت عضو حقیقی شامل معتمدین مردم تشکیل می‌شوند.

وی ادامه داد: طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهرماه جاری فرمانداران و بخشداران با دعوت از معتمدین تایید شده توسط هیات نظارت، انتخابات داخلی را در تمامی حوزه‌های اصلی و فرعی برگزار کردند که از این تعداد هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

او اظهار کرد: فرآیندهای انتخابات هیات های اجرایی هم در اجراء و هم در نظارت انتخابات توسط مردم انجام می‌شود و بنابراین مردمی بودن انتخابات شاخص ترین ویژگی انتخابات در جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: هیات های اجرایی وظایف و اختیارات مهمی در فرایند برگزاری انتخابات دارند و مسئول صحت جریان انتخابات در حوزه انتخابیه خود هستند.

قزل سفلی افزود: ثبت نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز که پس از انجام پیش ثبت نام، تاییدیه و شناسه پیگیری دریافت کرده‌اند از ۲۷ مهرماه جاری به مدت هفت روز و به صورت الکترونیکی (غیر حضوری) انجام می شود.

 

پیش ثبت نام ۲ هزار و ۷۱۵ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس در فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: در مهلت قانونی تعیین شده برای انجام پیش ثبت نام یعنی از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ مردادماه تا ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۲ مردادماه در این استان ۲ هزار و ۷۱۵ متقاضی داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی اقدام به پیش ثبت نام کردند.

قزل سفلی افزود: طی مدت مذکور در ۱۵ حوزه انتخابیه استان ۲ هزار و ۷۱۵ نفر پیش ثبت نام خود را انجام دادند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۹ نفر مرد (۷۶ درصد) و۳۴۶ نفر از خانم ها (۱۳ درصد) هستند.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد ثبت نام کنندگان جوان بین ۳۰ تا ۴۰ سال بودند که رکورد خوبی در کشور و بیانگر حضور و ورود جوانان به عرصه انتخابات است.

او اظهار کرد: میزان استقبال حدود ۴۰ درصدی جوانان در استان فارس در پیش ثبت نام ها بیانگر این نکته مهم است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به نظر می رسد جوانان در حال وارد شدن به یک حوزه نقش آفرینی جدید هستند و این با اهداف بلند انقلاب اسلامی انطباق دارد.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع ۲ هزار و ۷۱۵ نفر پیش ثبت نام کنندگان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از میان جامعه نخبگان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و دکترا هستند که این حضور نوین تشکیل مجلسی با حضور متخصصان، نخبگان و افراد با تجربه است.

قزل سفلی افزود: در پیش ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم ۹۲۴ نفر اقدام به انجام پیش ثبت نام کردند که امسال این عدد با ۲۹۳ درصد رشد به ۲ هزار و ۷۱۵ نفر رسید.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار است به طور همزمان ۱۱ اسفندماه امسال برگزار شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار