مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: ساماندهی فاضلاب‌های منتهی به رودخانه‌های آبشوران و قره‌سو شهر کرمانشاه در اولویت اقدامات است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 18 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، افشین یگانه، مدیریت بحران استانداری کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رودخانه قره‌سو در دل کلانشهر کرمانشاه، سالیان سال محل عبور فاضلاب بوده که در حال حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته شرکت آب و فاضلاب استان ملزم به ایجاد لوله‌های فاضلاب برای جمع‌آوری و انتقال فاضلاب ورودی شهرک‌های شمالی شده است.

وی ادامه داد: فاضلاب در بخش از محل تلاقی آبشوران به قره‌سو، به این رودخانه ریخته می‌شود که مقرر شده در ورودی آبشوران به قره‌سو با نصب لوله‌های بزرگی، فاضلاب به پایین دست و در نهایت به تصفیه‌خانه منتقل شود.

مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: آبشوران در گذشته محل ورود فاضلاب نبوده، اما با توجه به توسعه ساخت و سازها و عدم توسعه شبکه فاضلاب؛ لوله فاضلاب به داخل آبشوران انتقال یافته است.

وی تصریح کرد: الان از بالا، ضلع جنوبی شهر به سمت پایین که بهسازی شده، یک لوله فاضلاب تعبیه می‌شود تا فاضلاب‌های انتقالی به آبشوران به داخل این لوله‌ انتقال یابد.

یگانه خاطرنشان کرد: براساس گزارشات آب منطقه‌ای طی یکی‌دو سال آینده پروژه آبشوران به پایان خواهد رسید که با اتمام آن دیگر فاضلابی در این رودخانه تخلیه نخواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار