مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه گفت: کرمانشاه از ابتدای سال جاری ۱۲۵ بار لرزیده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 17 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر فرهاد فروزی با اشاره به وقوع زلزله‌های رخ داده طی ۶ ماه گذشته از سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۲۵ زمین لرزه در استان کرمانشاه صورت گرفته که از این تعداد با توجه خفیف بودن ۹۶ درصد آنها توسط عموم مردم احساس نشده و تنها چهار درصد این زمین لرزه‌ها را مردم احساس کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در ۶ ماهه سال گذشته ۱۱۷ زمین لرزه در استان رخ داد، افزود: بزرگترین زمین لرزه در استان کرمانشاه طی ۶ ماه نخست سال جاری در تاریخ ۱۴ خردادماه به بزرگی ۴.۸ ریشتر در حوالی گهواره بوده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه تصریح کرد: از ۱۲۵ زمین لرزه رخ داده تعداد ۶۵ مورد در فصل بهار و ۶۰ مورد در فصل تابستان اتفاق افتاده است.

فروزی در ادامه با تاکید بر تعداد ایستگاه‌های لرزه نگار در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: این استان در حال حاضر ۶ ایستگاه فعال در چشمه‌های زلزله خیز وجود دارد که پوشش لازم را از زمین لرزه‌ها دارند اما با این وجود این تعداد ایستگاه برای پوشش کامل در استان کافی نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان‌های غرب کشور ۱۵ ایستگاه فعال برای ثبت و پردازش رخدادهای لرزه‌ای دارد اما برای پوشش همه چشمه‌های زلزله خیز کرمانشاه در مجموع به ۱۳ ایستگاه نیازمند هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار