شهردار کرمان گفت: تأمین برق پروژه صاروج پارس با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از امروز با همکاری شهرداری و شورای شهر آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 15 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، سعید شعرباف صبح امروز ۲۳ مهرماه در اولین روز از ششمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری در آیین آغاز پروژه تأمین برق صاروج پارس، که در محل سایت اداری صاروج پارس برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین خلاء در شهر کرمان جریان عدم اعتماد و رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری است که سبب ایجاد پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده بود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم این دیدگاه عدم اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران نسبت به شهر کرمان را تغییر دهیم، افزود: آینده و وضعیت کنونی پروژه‌های گذشته شهر کرمان، همیشه اولین پرسشی‌ست که از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطرح می‌شود که متاسفانه پروژه‌های قابل دفاع و موفق این به شهر به تعداد انگشتان یک دست هم نیست و امیدوارم آرام آرام به سمت حل این مشکل پیش برویم تا شاهد شکوفایی این شهر باشیم.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه صورت گرفته بین شهرداری و شورای شهر کرمان اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان جهت تأمین برق این مجتمع در نظر گرفته شده است که از امروز اجرایی خواهد شد و امیدوارم هرچه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

ناصر ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با تاکید بر اینکه قرارداد پروژه صاروج پارس در سال ۱۳۸۹ با سرمایه‌گذار عمانی منعقد شده است، افزود: یکی از مشکلات اساسی این پروژه گودال خشت مال‌ها بوده که خوشبختانه رفع شده است.

وی به دیگر مشکلات این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: مسأله تملیک ۳۰۰ پلاک در محل انجام این پروژه کاری بسیار زمان‌بر و طولانی بوده که به ضرر سرمایه‌گذار بود و خوشبخانه کار تملیک اراضی نیز به اتمام رسید و هچنین از طرف دیگر صاروج پارس با سیر تعویض مسؤولان مرتبط و ذی‌ربط روبه‌رو بوده که تمامی این عوامل سبب افزایش مدت زمان انجام پروژه تا به امروز شده است.

ضرابی همچنین در خصوص زمان‌بندی صاروج پارس یاد آور شد: زمان بندی انجام این پروژه ۳۰ ماهه است که ۶ ماه از آن سپری شده و بخش اول فاز یک نیز تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تاثیر مثبتی در جایگاه شهر کرمان خواهد شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار