مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در این استان ۶ کارخانه آرد سازی، سالانه نزدیک به ۱۲۵ هزار تن آرد در راستای مصارف واحدهای خبازی، آرد خام روستایی، صنف و صنعت تولید می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ 12 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ولی الله زمانی، مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از رصد و پایش روند تولید آرد از کارخانجات آردسازی استان به صورت مستمر هر ۱۵ روز یکبار در راستای ارتقای کیفیت آرد خبر داد و اظهار داشت: در استان ۶ کارخانه آرد سازی، سالانه نزدیک به ۱۲۵ هزار تن آرد در راستای مصارف واحد‌های خبازی، آرد خام روستایی، صنف و صنعت تولید می‌کنند.

مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: در راستای ارتقای کیفیت آرد و عرضه نان مطلوب به هم مردم توسط واحد‌های خبازی، اکیپ‌های نظارت واحد کنترل کیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از نحوه‌ی اختلاط گندم، خط تولید، طبقات بوجاری و آسیاب، استحصال گندم، وزن آرد، مراحل کیسه‌گیری بازدید و از آرد تولید شده نمونه برداری می‌کند تا نسبت به سنجش کیفیت آرد بر اساس شاخصه‌های استاندارد مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها بر ادامه روند پایش مسیر تولید تا مصرف آرد نظارت می‌شود، ضمن اینکه راهکار‌های علمی تحقیق و بررسی تاثیر عوامل مختلف اعم از نقش نیروی انسانی، دستگاه‌های پخت و درصد ترکیبات مختلف موجود در آرد را در کیفیت انواع نان در استان ضروری دانست و ادامه داد: دستگاه‌های مختلف نظارتی نیز با در نظر گرفتن نوع مسئولیت در این خصوص ایفای نقش کنند.

زمانی اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز پژوهشکده غلات کشور میانگین عدد کیفی نان استان زنجان از میانگین کشوری در ۲ سال گذشته جزو ۳ استان برتر قرار دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار