مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در بازدید گشت مشترک، ۹۹ مشاور املاک در استان قزوین پلمب شده و یا اخطار به پلمب دریافت کردند.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ 10 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، سید علی هاشمی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت، معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه دارند.

وی ادامه داد: در این بازدید‌های روزانه در شهر قزوین طی ۶۸ فقره گشت از ۲۲۲ واحد بازدید به عمل آمده است که منجر به تشکیل ۱۷۵ پرونده برای مشاورین متخلف شده است و ۸۶ واحد پلمب شده و یا اخطار به پلمب دریافت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در تاکستان، آبیک، بویین زهرا، البرز و آوج اقدام به بازدید گشت مشترک شده که در مجموع ۶۰ گشت انجام شده و منجر به بازدید از ۴۹۰ واحد شده که در همین راستا ۱۳۴ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل و ۱۳ واحد در مجموع در این شهرستان‌ها پلمب شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه این گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۲ میلیارد و یکصد و نود میلیون و ۵۵۰ هزار ارزش ریالی جرایم انجام شده که مبلغ ۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ارزش ریالی وصولی این جرایم می‌باشد.

این مسوول بیان کرد: در گشت مشترک و گزارش‌های مردمی با یکی از برج‌های شهر قزوین که بدون اینکه مجوز صنف مشاورین املاک را دارا باشد بدون ضابطه و قوانین صنفی اقدام به ثبت قرارداد می‌کردند که طی بازدید صورت گرفته این مکان تا اخذ مجوز از صنف مربوطه تعطیل شده است.

هاشمی در پایان گفت: به تمامی مشاورین املاک اخطار داده ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار