مدیرکل اداره استاندار کرمانشاه گفت: خط تولید واحد تولیدی لوله پلی‌اتیلن در کرمانشاه به دلیل تولید بدون دریافت نشان استاندارد، پلمب شد
کد خبر: ۱۱۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 10 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مهدی حسین‌پور اظهار کرد: هرگونه تولید و عرضه فاقد مجوز استاندارد و بی‌کیفیت، نقض حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: در این راستا اداره کل استاندارد کرمانشاه همواره از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی‌کیفیت در استان، جلوگیری کرده و بازار برای عرضه و فروش این‌گونه محصولات ناامن خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه عنوان کرد: یک واحد تولیدی لوله پلی‌اتیلن آب‌رسانی با مشخصات 100PE به جهت تولید بدون دریافت نشان استاندارد در استان کرمانشاه پلمب شد.

وی ادامه داد: تولید، توزیع و عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد ممنوع است.

حسین‌پور مدیرکل استاندارد کرمانشاه ضمن اشاره به اهمیت مشارکت مردمی همشهریان در ارائه خدمات بهتر اداره کل استاندارد در سطح استان تصریح کرد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این‌خصوص موارد مدنظر را برای رسیدگی، پیگیری و اعمال برخوردهای قانونی از طریق سامانه تلفنی و با شماره‌گیری 1517 مراتب را به اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اطلاع‌رسانی کنند.

وی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت اصالت کالا در خصوص نحوه اطمینان حاصل‌کردن همشهریان از اصالت یک کالا گفت: در راستای اطلاع از اصالت محصول خریداری‌شده می‌توانند کد 10 رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه 10001517 پیامک کرده و با دریافت مشخصات محصول خریداری‌شده نسبت به اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

طبق ماده 11 از وظایف 32 ماده‌ای وظایف استاندارد، اداره استاندارد وظیفه دارد که بر حسن اجرای استانداردهای اجباری و کلیه کالاها و خدمات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد نظارت داشته و در صورت مشاهده تخلف نسبت به آن پیگیری قانونی کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار