۷۰ درصد گاز تولیدی کشور در استان فارس است .
کد خبر: ۱۱۳۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 09 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در گردهمایی مدیران اجرایی و عملیاتی شرکت‌های تابعه نفت مناطق مرکزی ایران که در شیراز برگزار شد، حیدری مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

از سهم ۷۰ درصدی فارس در افزایش تولید گاز موردنیاز کشور در زمستان امسال خبر داد و گفت: در قالب طرح ضربت، امسال افزایش تولید ۱۰ میلیون مترمکعب گاز در روز به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تکلیف شده است که ۷ میلیون متر مکعب آن سهم شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در فارس است.

به گفته حیدری، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با ۷ میدان گازی در فارس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولید کننده گاز مورد نیاز کشور است که در طرح ضربت افزایش تولید ۷ میلیون مترمکعب گاز در فاز ۲میدان آغار و فاز آغازین میدان دی انجام خواهد شد.
حیدری افزود : بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری هم در فارس برای توسعه بنیادین در حوزه شهرستان‌های مهرولامرد و فرآیند و فیروزآباد و قیروکارزین اختصاص داده شده که می تواند اشتغال خوبی به دنبال داشته باشد.
دومین گردهمایی امسال مدیران اجرایی و عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برای تصمیم سازی و چشم انداز تامین گاز زمستان امسال کشور در شیراز برگزار شد.

 

برچسب ها: تولید گاز ، فارس ، گاز کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار