جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام:
جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه کلاهبرداری اینترنتی جرم اول استان در فضای مجازی است، گفت: کلاهبرداری‌های مالی ۵۵ درصد از کل جرائم سایبری در استان را شامل می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 10 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ حسین نجفی با اشاره به اینکه کلاهبرداری‌های مالی ۵۵ درصد از کل جرائم سایبری در استان را شامل می‌شوند، اظهار داشت: در اولویت بندی جرائم اینترنتی در استان به ترتیب کلاهبرداری اینترنتی، برداشت‌های غیر مجاز، دسترسی غیر مجاز به داده‌های اینترنتی، مزاحمت و نشر اکاذیب قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش کارکنان پلیس فتا ۹۷ درصد از پرونده‌ها کشف شده‌اند، افزود: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد بیش از ۹۰۰ پرونده قضائی در رابطه با جرائم اینترنتی در پلیس فتا تشکیل شده که با توجه به بافت جمعیتی استان آمار زیادی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: در این مدت ۸۷ میلیارد ریال از شهروندان ایلامی کلاهبرداری شده که بیش از ۷۲ درصد وجوه کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

وی در ادامه از تماس ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از شهروندان با سامانه ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا استان خبر داد و عنوان کرد: شهروندان ضمن تماس با پلیس فتا از راهنمایی‌ها و مشاوره کارشناسان بهره‌مند شده‌اند که اگر این تماس‌ها با پلیس برقرار نمی‌شد چه بسا وجوه بیشتری از همشهریان کلاهبرداری می‌شد.

سرهنگ نجفی به سهم ۳۵ درصدی حضور پلیس در صحنه حین تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و یادآور شد: در ۶ ماهه سال جاری و تا این لحظه بیش از ۱۷۴ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ استان صورت گرفته است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار