سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه گفت: طرح نابودی تمامی کوره های زغال غیرمجاز در بخش فیروزآبادِ شهرستان کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 03 October 2023

تیمور بلینی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: طرح نابودی تمامی کوره های زغال غیرمجاز در بخش فیروزآباد اجرا می‌شود.

وی افزود: نیروهای پاسگاه ویژه و کارکنان اداره منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان، طی عملیاتی چندین کوره زغال را در یکی از روستاهای دهستان عثمانوند- بخش فیروزآباد تخریب کردند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: هدف اصلی از طرح مذکور، جلوگیری از قطع درختان و سپس پایداری عرصه طبیعی سازگار با تغییرات آب و هوایی است.

وی گفت: خط مشی طرح، از حلقه های تدوین، اجرا و تفسیر تشکیل شده و نابودی تمامی کوره‌های زغال در دستور کار قرار داشته است و در تلاش هستیم که مرگ بلوط ناشی از عوامل انسانی را متوقف کنیم.

وی با بیان اثرات منفی قطع درختان و زغال گیری خاطرنشان کرد: انسان‌ها و موجودات زنده اعم از گیاهی و جانوری، از آسیب زیست محیطی ناشی از قطع درختانی که شاید سال‌ها از عمر آنها می‌گذرد، در امان نیستند.

این مقام مسئول بیان کرد: اداره منابع طبیعی به عنوان متولی حفظ درختان جنگلی، با تشدید گشت زنی و مراقبت مستمر و شبانه روزی نیروهای متعهد مشغول به کار است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در صورت مشاهده کوره زغال غیرمجاز در هر مرحله تولید، خرید و فروش با متخلفان بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت‌.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار