۵۰ سکه باستانی از طرفین یک پرونده حقوقی در شهرستان ممسنی کشف شد .
کد خبر: ۱۱۲۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 02 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در جریان طرح یک دعوای حقوقی در شهرستان ممسنی از طرفین این پرونده ۵۰ سکه دوره ساسانی کشف و دارندگان این سکه‌ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی گفت: پس از طرح دادخواستی در خصوص اختلاف بر سر سکه در دادگستری ممسنی شعبه رسیدگی کننده به این دعوای حقوقی در جرسان رسیدگی به اخلاف طرفین موضوع را به دادستانی شهرستان ممسنی اطلاع و دادیار جانشین با ورود به موقع ضمن رویت سکه‌های مورد اختلاف موضوع رادر قالب یک پرونده کیفری در دستور کار قرار می‌دهد.
رضا حسن زاده با بیان اینکه پس از کشف سکه‌های در منزل یکی از طرفین دعوی و انتقال آن به دادگستری با حضور کارشناس باستان شناسی و میراث فرهنگی اصالت و قدمت سکه‌ها بررسی و مشخص شد که سکه‌ها مربوط به دوره ساسانیان است.

این مقام قضایی شهرستان با تأکید بر اینکه دستورات قضایی جهت انتقال سکه‌های میراثی به مراجع تخصصی صادر شده است گفت: براساس قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش برای به دست آوردن اشیای عتیقه ممنوع است و مرتکبین به شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.
وی افزود: تحقیقات در خصوص محل و موقیعت حفاری و یا کشف سکه‌ها تحت نظر مقام قضایی در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات پرونده جهت اتخاذ تصمیم به دادگاه ارجاع می‌شود.

برچسب ها: کشف ، سکه باستانی ، ممسنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار