معاون شهردار کرمانشاه:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه کرمانشاه منجر به برطرف شدن بخشی از گره ترافیکی کرمانشاه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 30 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، صبح امروز (شنبه هشت مهر ماه) آیین افتتاحیه پروژه تقاطع غیر همسطح سپاه پاسداران در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد.

این تقاطع غیر همسطح سپاه پاسداران با اعتباری بالغ بر ٢ هزار میلیارد ریال و طول هر پل‌ حدود ۵۲۰ متر افتتاح شد این پروژه بار ترافیکی میدان سپاه کرمانشاه و گره ترافیکی ایجاد شده در این قسمت را مرتفع می‌کند.

افشین لرزنگنه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، در این آیین اظهار کرد: در برنامه حوزه ترافیکی شرقی‌ترین بخش شهر به غربی‌ترین بخش آن متصل می‌شود.

وی افزود: این تقاطع بخشی از این کریدور است که حوالی منطقه ملاحسینی را به الهیه متصل می‌کند و اتصال شرق به غرب و شمال-جنوب و روان‌سازی آن از واجبات بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این نقطه مبدأ و مقصد سفرها است وجود سه بیمارستان در این محدوده آن را تحت تاثیر ترافیک قرار داده و چند مرکز آموزشی، صدا و سیما و سایر ادارات، بار ترافیکی را در این نقطه افزایش داده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: از ١٢ حرکت در هر تقاطع ۲ حرکت را حذف کردیم و در سال ۱۳۹۶ تقاطع شمال-جنوب ٢ هزار و ۵۴۷ سفر در ساعات اوج داشته است.

وی گفت: اگر میانگین رشد سفر را سه درصد در نظر بگیریم در ۶ سال ۱/۱۸ درصد ظرفیت رشد آن است یعنی حدود سه هزار و ۱٠٠ و یک هزار و ۵٠٠ جهت جنوب به شمال و در مجموع چهار هزار و ۵٠٠ سفر در ساعات اوج از این تقاطع داشتیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تقاطع شرق-جنوب، غرب-شمال، جام جم، آزادی، بلوار زن و طاقبستان همچنان پابرجاست با غیر همسطح کردن این ۲ مسیر امید است بهبودی نسبی رخ داده باشد.

 

تأمین ۴٠ درصد بنزین تولیدی کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیا

 

رضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ قرارگاه خاتم الانبیا اظهار کرد: سهمی از پروژه‌های افتتاحی در دست قرارگاه خاتم است و در این سه سال بدون نگاه‌های سیاسی روند خدمتگزاری را گسترش داده‌ایم.

وی افزود: نتیجه این خدمات و دستاوردهای آن در خدمت تمام مردم است و ۴۰ درصد بنزین تولیدی کشور توسط قرارگاه خاتم تولید می‌شود.

مدیرعامل قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: ۴۰ درصد مترو کشور را قرارگاه خاتم اجرا کرده و اجرای ۲۰ درصد راه‌سازی هم با این قرارگاه بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز کشور یک کارگاه عمرانی بزرگ است و ۲۲ پروژه در استان کرمانشاه اجرا شده که پروژه‌های راهبردی و کلانی هستند.

وی ابراز کرد: تا کنون خط سراسری گاز در استان کرمانشاه، آبرسانی و تصفیه خانه انجام شده است و ۷۰ پروژه کلان بهره‌برداری شده و تا پایان امسال ١٣٠ پروژه دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول تشریح کرد: تعداد ۱۰ مدرسه همراه با ١۵ کلاس در شهرستان بهارستان که پرتراکم‌ترین شهرستان است به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این مدارس در کمتر از ٢ ماه انجام شد و در میلاد رسول اکرم (ص) نیز افتتاح مترو پرند را تا ۲۰ کیلومتر در دست داریم که در کمتر از هشت ماه ساخته شده و ۱۷ ربیع الاول به بهره‌برداری می‌رسد.


تقاطع غیرهمسطح سپاه کرمانشاه شامل ٢ پل روگذر شمال به جنوب


حمید اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح سپاه کرمانشاه شامل ۲ پل روگذر شمال به جنوب است و چهار تقاطع دارد، پل تعداد هشت پایه دارد که در مجموع دارای ۱۶ پایه است.

وی افزود: طول هر پل ۵۰۰ متر و در مجموع یک هزار متر است و از تعداد قطعات پیوست شده برای هر پایه ۹۶ عدد و در مجموع ۱۹۲ قطعه دارد.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: وزن این قطعات ۴۵ تا ۶۰ تن است و عرض هر پل ۹ و نیم متر است و هزینه اجرایی آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات جاری گرفته شده است.

وی عنوان کرد: ۹ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده و زیر هر پایه ۶ شمع داریم و در مجموع ۹۶ شمع زیر هر ستون قرار دارد.

این مقام مسئول تشریح کرد: ۱۵ هزار متر بتن کاری شده، ٢ هزار و ٣٠٠ تن آرماتور بندی شده، یک هزار و ۳۵۵ قرنیز پیش ساخته داشتیم و پنج هزار و ١٠٠ ریل گذاری هم انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲٠ هندریل و ۷۰۰ کامیون نخاله برداشت شده است و ۲۰ هزار متر نیز آسفالت شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار