دبیر شبکه گردشگری استان فارس با گلایه از عدم ثبت برخی بناهای تاریخی جهرم نیز گفت: متاسفانه در خصوص ثبت کاروانسراهای ایرانی بسیار ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم به جز یک کاروانسرا در استان، کاروانسراهای جهرم را نیز در این لیست قراردهیم.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 27 September 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: مازیار الطافی با تبریک روز جهانی گردشگری به فعالان این حوزه، شهرستان جهرم را دارای ظرفیت های پیدا و پنهان گردشگری دانست که با پرداختن به آن می توان در جذب توریسم و شکوفایی این صنعت گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی به منظور جذب گردشگر و حل معضل بیکاری بهره برد، عنوان کرد: در استانی که مهد تمدن تاریخ ایران است نباید از موضوع بیکاری سخن گفت چرا که گردشگری کلید حل این مشکل است.

دبیر شبکه گردشگری استان فارس با تاکید بر لزوم ثبت آثار و بناهای تاریخی شهرستان جهرم، اظهار کرد: ثبت آثار طبیعی و تاریخی جهرم در فهرست میراث جهانی یونسکو می تواند به معرفی جاذبه های گردشگری کمک کند.

وی با گلایه از عدم ثبت برخی بناهای تاریخی جهرم نیز گفت: متاسفانه در خصوص ثبت کاروانسراهای ایرانی بسیار ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم به جز یک کاروانسرا در استان، کاروانسراهای جهرم را نیز در این لیست قراردهیم.

الطافی در عین حال عنوان کرد: البته باید درنظر داشته باشیم که در کنار ثبت رسمی آثار در فهرست میراث جهانی و میراث ملی بر جنبه‌های دیگر تبلیغات و خلق جاذبه‌ها نیز تمرکز کنیم.

عضو هئیت رئیسه شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه رویدادهای گردشگری به عنوان حلقه مفقوده این صنعت باید بیش از گذشته مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، تصریح کرد: باید درنظر داشت که رویدادهای در سطح ملی و استانی همانند جشنواره انار، گلابگیری و... علاوه بر جذب گردشگر در زمان برگزاری رویداد، تا چند سال بعد از برگزاری رویداد فوایدی نصیب جوامع محلی برگزارکننده خواهد شد.

الطافی همچنین خواستار تقویت سازمان های مردم نهاد در حوزه گردشگری شد و اظهار کرد: برای توسعه گردشگری نباید نقش جوامع محلی و سمن ها را نادیده گرفت چراکه برای توسعه گردشگری باید آنرا به خود مردم بسپاریم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت و کمک مسئولین، روزهای خوبی پیش روی این صنعت حساس اما مولد در شهرستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار