مسئول امور جاری اداره کل استاندارد ایلام با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون از ۱۹۰ فقره از آسانسورهای نصب شده بازرسی به عمل آمده است، گفت: تعداد ۷۶ فقره گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور توسط این اداره کل صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 26 September 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ هادی دوست محمدی  با بیان اینکه تأییدیه ‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله هستند، اظهار کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌، باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

وی افزود: به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، بایستی درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه، به صورت سالیانه در سامانه مدیریت بازرسی ثبت شود.

دوست محمدی با اشاره به استقرار سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.ison.gov.ir به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی در سطح استان ، گفت: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

وی یادآور شد: استفاده کنندگان از آسانسور می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین که با عنوان شناسه ملی شناخته می شود، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از وضعیت تاییدیه آن مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق این اداره کل و یا با ارسال پیامک به سامانه بررسی شکایات استاندارد ایلام به شماره ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ پیگیری لازم را انجام دهند.

آزمون مرحله دوم نازل های عرضه سوخت مایع در استان ایلام

مسئول امور جاری اداره کل استاندارد ایلام اضافه کرد: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی سازمان استاندارد و به منظور نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت مایع و صحت عملکرد این نازل ها با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان، از ابتدای سال تا کنون، ۷۵۷ نازل عرضه سوخت مایع در استان مورد کنترل کمی و کیفی قرار گرفت.

دوست محمدی با اعلام این مطلب افزود: نظارت بر صحت عملکرد کلیه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و جایگاه های عرضه سوخت، با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف و «جلوگیری از کم فروشی و زیاد فروشی» که امری ضروری است، در مرحله دوم از اواخر شهریور تحت نظارت این اداره کل، توسط آزمایشگاه همکار آغاز شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صحت عملکرد نازل های سوخت مایع به جز در موارد ضروری هر سه ماه یکبار انجام می شود و از هم استانی های عزیز تقاضامندیم در جایگاه های سوخت قبل از سوخت گیری حتما به برچسب صحت عملکرد نصب شده روی نازل توجه داشته باشند سپس اقدام به سوخت گیری کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار