رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: ظرفیت سرویس مدارس باید رعایت شود تا شاهد حضور مسافر خارج از ظرفیت خودرو نباشیم و پلیس در این زمینه نظارت جدی دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 24 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا عباسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات پلیس راهور در شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: پلیس با سرویس‌هایی که به طور غیرمجاز اقدام به جابه‌جایی دانش آموزان کنند برخورد قانونی می‌کند و اگر خارج از ضابطه مسافر مازاد سوار کنند ضمن اعمال قانون، نمره منفی برای راننده در نظر می‌گیریم.

وی گفت: در سرویس‌های عمومی هم باید همراه راننده، شخصی مراقب دانش آموزان باشد و تا جایی که امکان دارد سرویس‌ها از فضای محوطه مدارس برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان باید استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی ادامه داد: تردد وسایل نقلیه سنگین بدون مجوز درون شهر‌ها ممنوع است و بین ساعت ۶ تا هشت صبح و زمان تعطیلی مدارس اجازه تردد داده نمی‌شود.

وی گفت: از همین رو تردد خودرو‌های حمل نخاله و بتن ریزی به خصوص در مسیر‌های منتهی به مدارس زمانی که دانش آموزان در حال ورود یا خروج از مدرسه هستند، ممنوع است.

عباسی بیان کرد: اقداماتی با همکاری شهرداری‌ها قبل از شروع سال تحصیلی انجام شده که شامل خط کشی عرضی مقابل مدارس حاشیه خیابان‌هاست، آموزش همیاران پلیس هم طبق روال هر سال در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌کنیم این افراد توسط شهرداری‌ها و آموزش و پرورش به لوازم مورد نیاز تجهیز شوند.

وی گفت: کارکنان پلیس راهور و انتظامی در طرح بازگشایی مدارس تا ۱۵ مهرماه به خصوص مدارس حاشیه راه‌ها و ابتدایی را به طور کامل پوشش می‌دهند و در تقاطع‌ها و جلوی مدارس مستقر هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه سال تحصیلی پیش رو بدون حادثه برای دانش آموزان باشد افزود: توصیه به خانواده‌ها این است که فرزندان را تا مدارس همراهی کنند و نحوه صحیح عبور از خیابان و حرکت در پیاده رو را به آنان آموزش دهند.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها از پارک دوبل جلوی مدارس پرهیز کنند که شاهد گره‌های ترافیکی در سطح شهر‌ها نباشیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار