سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: موجودی انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام در وضعیت کاملاً مطلوبی است و هیچ‌گونه کمبودی از بابت تأمین و توزیع کود در استان نداریم.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 19 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی با اشاره به از نزدیک شدن زمان کشت پاییزه اظهار کرد: مصرف کود مناسب در حاصلخیزی و بهره‌وری خاک، مقاومت گیاه در مقابل آفت‌ها و کیفیت محصول تولیدی تأثیر بسزایی دارد و دانستن خواص انواع کودهای شیمیایی می‌تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش مؤثری ایفا کند.

وی گفت: عمده کودهای مؤثر در کشت پاییزی شامل سولفات پتاسیم، کلرورپتاسیم، سولفات آمونیوم، فسفات آمونیوم و اوره است که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام پرمصرف‌ترین کود ازته در دنیا را کود اوره دانست و تصریح کرد: کاربرد اصلی این کود تأمین نیتروژن گیاهان بوده و باعث سرسبزی می‌شود و از طرفی به فرایند فتوسنتز کمک ویژه‌ای می‌کند؛ چون این محصول تنها تأمین‌کننده نیتروژن محسوب می‌شود و در درجه اول برای رشد شکوفه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

بیگی تصریح کرد: دی آمونیوم فسفات از دیگر کودهای مؤثر در بهبود رشد رویشی، یکنواختی شکوفه‌ها، افزایش مقاومت در برابر سرما و افزایش تولید در محصولات زراعی و باغی است که در هر مرحله‌ای از رشد گیاهان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با افزودن کلرور پتاسیم به خاک و جذب یون پتاسیم فعالیت مولکول‌های زیستی مانند آنزیم‌ها، کاتالیست های شیمیایی، نشاسته و قندها در فرایندهای سلولی گیاهان تنظیم شده و این مسئله به رشد و نمو مطلوب گیاه کمک خواهد کرد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام تاکید کرد: موجودی انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام در وضعیت کاملاً مطلوبی است و هیچ‌گونه کمبودی از بابت تأمین و توزیع کود در استان نداریم./ح

 

بیشتر بخوانید

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار