معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: وزارت کشور چهار زنجیره ارزش گیاهان دارویی، زنجیره ارزش گردشگری، زنجیره ارزش پتروشیمی و زنجیره ارزش آبزی پروری برای استان تعریف کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 06 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، سید احسان عسکری روز سه شنبه در کارگروه گیاهان دارویی با اشاره به ظرفیت‌های استان در این حوزه گفت: وزارت کشور برای استان چندین زنجیره ارزش تعریف کرده است که در شورای برنامه ریزی مصوب شد.
معاون اقتصادی استانداری با تاکید بر اینکه در جلسات آینده کارگروه گیاهان دارویی دستگاه‌هایی که در این چهار مورد زنجیره ارزش دارند راهبر، ساختار و دستورالعمل ارائه دهند گفت: پیشنهادات ارائه شده در قالب موضوع کار جلسه باشد تا اهداف مدنظر محقق شود.
به گفته عسکری استان در چند حوزه از جمله گیاهان دارویی به عنوان معین کشور عمل خواهد کرد و باید به سمتی برویم که همه زنجیره‌های ارزش را جامعه عمل بپوشانیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی عنوان کرد: وزیر کشور به محض ورود به استان در سفر دور دوم دولت از کارخانه زردبند و سینره که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند بازدید کرد که بیانگر توجه مسئولان کشوری به ظرفیت و پتانسیل گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد است.
عسکری بر بالفعل شدن ظرفیت گیاهان دارویی در استان تاکید کرد و گفت: واحد تولیدی در استان از ترکیب آرد گندم و آرد بلوط، نان تولید کرده وعلاوه بر اینکه در سبد مصرف و بازار استان‌های همجوار قرار گرفته وارد گردش تجاری استان نیز شده است.
وی بیان کرد: گیاهان دارویی به عنوان یک محصول توسعه‌ای شناخته شده است و وجود واحد‌های بزرگ فعال در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند رشد اقتصادی به همراه داشته باشد.
عسکری عنوان کرد: فاز توسعه‌ای شرکت سینره در شهرک فرودگاه اجرا شده و با تزریق منابع مجهز می‌شود.
وی گفت: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی «هربی فارمر گچساران» و واحد صنعتی «فراوان طبیعت» که واحد‌های دانش بنیان است مورد حمایت قرار گیرند.
گودرز باقری معاون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه و باریجه در ۵۷ هزار هکتار انجام گرفته است، گفت: تنگ سرخ پایلوت گیاهان دارویی در استان است.
وی عنوان کرد: سال گذشته ۳۷ تن شیرابه باریجه و آنغوزه برداشت شد که پیش بینی برداشت این محصول امسال ۴۰ تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار