معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۴۵۶ بهورز در ۳۱۸ خانه بهداشت استان مشغول به ارائه خدمت هستند.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 03 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از فارس، محمدرضا اکبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ضمن نکوداشت ۱۲ شهریور روز بهورز، با بیان اینکه بهورزان یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشتی هستند و فعالیت‌های آن‌ها در تامین، حفظ و ارتقای سلامت نقشی حیاتی دارد، اظهارکرد: ۴۵۶ بهورز در ۳۱۸ خانه بهداشت استان مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت بهورزان تأثیر زیادی در ارتقاء سلامت جامعه دارد، گفت: بهورزان شاغل در خانه بهداشت‌های روستایی در خط مقدم خدمات‌رسانی هستند و تمام خدمات را در مناطق محروم ارائه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: واکسیناسیون، سلامت مادران و کودکان، آمایش سلامت، کمک‌های اولیه و درمان‌های ساده علامتی از جمله خدماتی است که بهورزان ارائه می‌کنند.

اکبری بیان داشت: بهورز، ارائه دهنده خدمات مراقبتی اولیه بهداشتی، درمانی در محیط روستاهاست که در خانه بهداشت فعالیتی مستمر دارد و حوزه فعالیت وی فقط در خانه بهداشت تعریف نشده بلکه «ده گردشی» برای سرکشی و اطمینان از سلامت روستاییان و رفتن به روستا‌های اقماری از حوزه‌های فعالیت این پیام‌آور سلامت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهورزان در حوزه غربالگری و اطلاع‌رسانی در شیوع اپیدمی‌ها نیز وظیفه مهمی را به دوش دارند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار