یک متخصص طب سنتی:
یک متخصص طب سنتی گفت: افراد از در هم خوری در طول سفر خودداری کرده و در زمان پیاده روی از مصرف غذاهای سنگین پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 31 August 2023

پانته آ شیرویه، متخصص طب سنتی گفت: در هنگام پیاده روی اربعین افراد سعی کنند یک زمان هایی را برای استراحت در نظر بگیرند. برای پیشگیری از گرفتگی عضلات به دلیل پیاده روی طولانی، افراد باید زیر زانوهای خود را روغن مالیده و پاهای خود را ماساژ دهند.برای این کار بهتر است از روغن بابونه استفاده شود.

او گفت: افراد دقت داشته باشند که از در هم خوری بپرهیزند و در زمان پیاده روی از مصرف غذاهای سنگین مانند حلیم و آش رشته پرهیز کنند و تا حد امکان از خوردن غذاهای چرب و شیرین جلوگیری کنند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افرادی که دچار مشکلات هضم غذا هستند ، مقداری نعنای خشک به روی غذای خود بریزند. افرادی که دچار یبوست می شوند باید ۳ تا ۵ عدد انجیر خشک را داخل آب ریخته و قبل از مصرف وعده غذایی مصرف کنند.

او بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی و تعریق زیاد افراد باید به مقدار زیاد آب بخورند تا بدنشان دچار کم آبی نشود. برای جلوگیری از گرما زدگی از شربت خاکشیر و لیمو غافل نشده و به طور مرتب پاهای خود را با آب گرم و ترجیحا صابون شست و شو دهند.

او افزود: زائران در هنگام پیاده روی هر دو بند کوله پشتی خود را بر روی شانه های خود گذاشته تا وزن کوله به صورت متعادل بر روی دو شانه بیفتد و باعث آسیب به کتف نشود. از جوراب نخی استفاده کرده و کفش های پوشیده که تهویه خوبی دارند، بپوشند.

شیرویه گفت: از منظر طب سنتی افراد باید به موضوعاتی چون تسهیل خواب، سلامت آب و هوا و تسهیل دفع مواد زائد خود برای حفظ و ارتقای سلامتی خود توجه داشته باشند.

این متصخص طب سنتی ادامه داد: مراقب باشند بعد از استحمام سر خود را خشک کنند تا به دلیل  وجود کولر و باد سرد آن در موکب ها  در هنگام سفر به بیماری سرما خوردگی مبتلا نشوند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار