مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت: پنج پروژه کتابخانه‌ای در استان فارس همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 28 August 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی، با اشاره به اقدامات عمرانی این اداره کل در هفته دولت اظهار کرد: در ادامه تلاش برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در استان فارس، همزمان با هفته دولت سال ۱۴۰۲، چهار کتابخانه عمومی و سالن مطالعاتی در استان فارس افتتاح می‌شود و کلنگ ساخت یک کتابخانه عمومی در استان نیز به زمین خواهد خورد.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهید رجایی از جمله کتابخانه‌های روستایی استان فارس است، افزود: این کتابخانه با متراژ ۱۷۰ متر مربع در روستای خسویه شهرستان زرین‌دشت ساخته شده است که روز پنجشنبه نهم شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه مشارکتی «محمد بهمن‌بیگی» دیگر کتابخانه روستایی در شهرستان شیراز در هفته دولت، گفت: این کتابخانه با هدف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده است، این کتابخانه با زیربنای ۲۲۵ متر مربع در روستای خان خمیس شهرستان شیراز واقع شده است که به‌صورت مشارکتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فیروزی اضافه کرد: علاوه بر این، دو سالن مطالعاتی دارای مجوز «شبنم» در شهر شیراز و «باران دانش» در شهر صدرا همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ افتتاح می‌شوند.

وی کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی «زنده یاد حاج اسماعیل داوطلب» در شهر مشکان شهرستان نی ریز را دیگر پروژه عمرانی کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد و گفت: این پروژه با مشارکت خیرین در متراژ ۲۷۰ متر ساخته خواهد شد؛ کلنگ‌زنی این کتابخانه روز چهارشنبه هشتم شهریورماه با حضور مقامات استان انجام می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: با افتتاح این چهار پروژه کتابخانه ای در هفته دولت، تعداد کتابخانه های استان به ۲۰۸ کتابخانه عمومی نهادی، ۵۰ کتابخانه مشارکتی و ۱۶ سالن مطالعاتی دارای مجوز ارتقا خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار