آقایی گفت : موکب ابالفضل العباس شهدای ایل قشقایی در سال ۱۳۹۷ با مشارکت ۱۷۰خادم در محل پارک لاله افتتاح شد و با همکاری مردم ، مسئولان و اقوام مختلف بخصوص قشقایی های عزیز ساکن گچساران شروع بکار کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۳ 26 August 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران،این روزها با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی همه جا بوی کربلا به خود گرفته و عطر عشق به سید و سالار شهیدان به عمق جان‌ها می‌رسد و همه با شور و شعف در این مسیر گام برمی‌دارند تا ندای حقانیت قافله‌سالار عاشقان را با شرکت در عظیم‌ترین اجتماع بشری به گوش‌ تشنه جهانیان برسانند.

این روزها عاشقان حسینی از هر دیار به راه افتاده تا با پیوستن به اقیانوس پرشور و خروش دلدادگی جان خود را روشن کرده و عظمت مسلمانان را به دنیا نشان دهند.
هر ساله شهرستان گچساران با برپایی چندین موکب در ورودی،خروجی و سطح شهر، پذیرای عاشقان حسینی هستند،یکی از این موکب ها،موکب ابوالفضل العباس شهدای ایل قشقایی گچساران واقع در پارک لاله می باشد که همه با جان و دل آمدند تا به نوعی شور و دلدادگی خود را به نمایش بگذارند و با خدمت‌رسانی به زائرین، تکمیل‌کننده و زمینه‌ساز حضور انها در کربلا و نجف باشند.

مدیر اجرایی موکب ابالفضل العباس شهدای ایل قشقایی شهرستان گچساران گفت : امسال هم برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی اقدام به برپایی موکب نموده ایم و تلاش کرده ایم بیش از پیش نیازهای زائرین حسینی را پیش بینی و مهیا کنیم تا بهتر از همیشه بتوانیم به محبّان اهل بیت(ع) خدمت کنیم.
حاج علی محمد آقایی گفت : این موکب از تاریخ ۱شهریور الی ۱۳ شهریور در قالب خدمات اسکان، صبحانه، ناهار، شام و دیگر امکانات رفاهی در خدمت زائرین عزیز خواهد بود.
وی افزود :علاوه بر سه وعده اصلی میان وعده هم در برنامه کاری می باشد .
وی گفت : صبحانه برای ۲۰۰۰ نفر ، ناهار ۱۵۰۰ و شام ۲۰۰۰ نفر طبخ و توزیع می شود.
آقایی ادامه داد : آشپزخانه ای مجزا در نزدیکترین مکان به موکب قرار دارد که تعدادی از عزیزان مدام در حال طبخ هستند
وی گفت : در بحث استراحت و اسکان در منازل مردم استقبال میکنند و برخی دیگر در اماکن مذهبی مساجد و مصلی اسکان داده میشوند .
آقایی بیان کرد: همه عوامل و دست اندرکاران موکب بسیج شده اند تا خدماتی خوب و مطلوب به زوار حسینی انجام شود.
وی گفت : موکب ابالفضل العباس شهدای ایل قشقایی در سال ۱۳۹۷ با مشارکت ۱۷۰خادم در محل پارک لاله افتتاح شد و با همکاری مردم ، مسئولان و اقوام مختلف بخصوص قشقایی های عزیز ساکن گچساران شروع بکار کرد.

آقایی به محل تامین مالی و غیرمالی موکب اشاره کرد و گفت : بخشی از این کمکها مردمی است و بخش دیگر از ادارات و نهادهای مختلف اعم از : فرمانداری – شهرداری – نیروی انتظامی – سپاه – کلیه نهادهای امنیتی و تشکیل های قضایی – دستگاههای خدمت رسان اعم از اداره برق – آب وهلال احمر و… می باشد.
مدیر اجرایی موکب ابالفضل العباس شهدای ایل قشقایی شهرستان گچساران تصریح کرد : ویژه ازاستاندار محترم کمال تقدیر و تشکر دارم چرا که برای اولین بار دکتر احمدزاده کمک های غیر نقدی شامل کولر یخچال و سایر اقلام مورد نیاز را به موکب های استان داشته اند .
آقایی گفت : امید داریم مردم و مسئولان با افزایش کمک‌های خود در بحث لوازم خنک کننده ما را بیش از پیش در تحقق این امر یاری رسانند .
مدیر اجرایی موکب ابالفضل العباس شهدای ایل قشقایی شهرستان گچساران در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار ، همه دستگاهها و مردم به موکب در راستای خدمات رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) ابراز امیدواری کرد این اقدامات مورد رضای حضرت حق و عنایت آقا امام زمان (عج) قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار