رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقرار هزار نیروی بهداشتی و درمانی در مرز خسروی جهت خدمات رسانی به زوار اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 23 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر قباد محمدی امروز (۳۱ مرداد) در آیین بدرقه کاروان سلامت اربعین استان کرمانشاه، با بیان اینکه عملیات اربعین پیش از آنکه جنبه اداری داشته باشد یک عملیات دلی است، گفت: در عملیات اربعین همه با جان و دل پای کار هستند و مشاهده نکرده ایم نیروها ابراز خستگی کنند.

وی با تاکید بر برگزار منظم‌تر اجرای این عملیات در اربعین امسال گفت: امسال هزار نیروی آموزش دیده در حوزه های مختلف به زوار اربعین در مرز خسروی خدمات رسانی خواهند داشت.

محمدی گفت: بیمارستانهای مجهزی در مرز خسروی توسط دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و ارتش راه اندازی شده که در این ایام خدمات رسانی خواهند داشت.

وی افزود: در اربعین امسال ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و اورژانس هوایی در سطح استان آماده خدمات رسانی به زوار هستند.

محمدی از استان کرمانشاه به عنوان پرترددترین استان در ایام اربعین یاد کرد و افزود: عمده زوار برای رسیدن به دو مرز خسروی و مهران باید از استان کرمانشاه عبور کنند، بنابراین احتمال افزایش آمار تصادفات وجود دارد و در همین راستا نیروهای اورژانس و نیز بیمارستانهای مسیر تقویت شده‌اند.

وی افزود: در حوزه بهداشت نیز ۱۰۰ بازرس در این ایام نظارت بر موکب ها، هتل ها و رستوران ها را برعهده خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام خدمات درمانی، دارویی و پزشکی در مرز خسروی رایگان است.

محمدی از راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته در مرز خسروی خبر داد و افزود: دراین آزمایشگاه روزانه نمونه های آب بررسی شده و علاوه بر این امکانات و تجهیزات تست کرونا و وبا هم در آن مستقر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: تمام زوار ورودی به کشور رصد خواهند شد و افرادی که علائم ظاهری داشته باشند از آنها تست گرفته خواهد شد.

محمدی گفت: در صورتی که برخی افراد مبتلا به بیماری باشند ضمن جداسازی آنها از سایر افراد و انتقال آنها به شهر خودشان بصورت جداگانه، به علوم پزشکی شهر مقصد هم در خصوص بیماری آنها اطلاع رسانی خواهد شد تا مراقبت های بعدی صورت گرفته و از اپیدمی احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: خوشبختانه اربعین سال گذشته با تلاش کادر بهداشت و درمان هیچ اپیدمی که منشاء ورود آن مرز خسروی باشد، نداشتیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار