رئیس اداره منابع طبیعی دهلران عنوان کرد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران از صدور حكم خلع ید برای 181 هكتار از اراضی ملی و طبیعی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 22 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ نصر اله پارسه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت گفت : این میزان از اراضی ملی توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب تصرف شده بودند كه با پیگیری های بعمل آمده و حمایت دستگاه قضایی، حكم رفع تصرف و خلع ید به نفع منابع طبیعی صادر شداست.

پارسه به اتمام طرح مطالعه ایجاد پارک آبخیز در بالا دست آبگرم اشاره کرد گفت : این پارک از تنگ تاپو تا شهرک صنعتی دهلران ایجاد خواهد شد که علاوه بر ایجاد سازه های آبخیزداری ، ایجاد فضای سبز ، آلاچیق و ..دیده شده که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

وی به اجرای کاشت طرح یک میلیارد نهال در راستای منویات رهبری و دستور رئیس جمهور در کشور اشاره کرد گفت : از این میزان سهم استان ایلام ۱۸ میلیون درخت است که سهم شهرستان دهلران 6میلیون است. 

پارسه به تولید 690هزاراصله نهال درسه نهالستان گرمسیری و نیمه گرمسیری شهرستان در نیمه اول سال جاری اشاره کرد گفت : این میزان درخت با مشارکت مردم ، اجرای طرح زراعت چوب و توسط ادارات و نهاد های دولتی کاشت خواهد شد .

رئیس اداره منابع طبیعی تصریح کرد : از ابتدای سال تاکنون تعداد 110مورد مجوز حمل چوب اکالیپتوس به میزان 693تن برای کشاورزان وبهره برداران شهرستان صادره شده که ارزش ریالی آنها بیش از 2میلیارد تومان بوده است. 

پارسه بیان داشت : در راستای پاسخ به استعلامات وخدمات الکترونیکی دولت نیز از ابتدای سال تاکنون بیش از 500مورد استعلام اشخاص ، ادارات و شرکت ها داده شده است. 

رئیس منابع طبیعی دهلران گفت: امسال در حوزه آبخیزداری این شهرستان اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال هزینه خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه دهلران از مناطق سیل خیز است؛ افزود: با توجه به مطالعات حوزه های آبخیز و آبریز بخش های موسیان ؛ مرکزی ؛ دشت برتش و بیات در بالادست اراضی کشاورزی اقدامات مهم و موثری داشته و سازه های خاکی ایجاد کرده ایم و بالای ۹۰ درصد اراضی در این ۲ دشت از سیل در امان هستند؛ ضمن اینکه در برتش ۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۲ هزار هکتار چاله کنی انجام و در بخش سراب میمه نیز ۶ هزار متر مکعب سازه سنگی ملاتی اجرا کرده ایم.

رئیس منابع طبیعی دهلران تاکید کرد: همچنین در بخش زرین آباد نیز ۲ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

پارسه افزود: سال جاری نیز در بالادست پتروشیمی دهلران ۶۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی شامل سه تورکینست به منظور کنترل سیلاب های بالادست تاسیسات پتروشمی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با مشارکت نیروگاه صبا و پتروشیمی اجرا شده است.


وی یادآور شد: امسال ۱۵ هزار متر مکعب ترمیم پخش سیلاب های بالادست اراضی کشاورزی برتش با مشارکت مرکز تحقیقات سپاه ناحیه دهلران عملیاتی شده است.

پارسه گفت : بر اساس برنامه پیشنهادی و تعهدات امسال بیش از 2هزار هکتار از اراضی بایبانی دهلران نهال کاری خواهد شد. 

پارسه با بیان این مطلب که اراضی ملی متعلق به عموم مردم است و وظیفه حفاظت و حراست از آنها نیز به عهده تمام افراد جامعه است، از مردم خواست که مشاهده هر گونه تخریب و تصرف غیر مجاز را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به این اداره گزارش دهند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار