گرانفروشی پارکینگ‌های کرمانشاه گلایه جدی شهروندان را به دنبال داشته است، موضوعی که بنا به گفته رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه کلاف پیچیده‌ای است که هم جوانب مختلفی دارد و هم ساماندهی آن نیازمند همراهی بخش‌های دیگر است.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 22 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایسنا محمدهادی ارباب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اتحادیه با تمام ظرفیتی که دارد نظارت بر این واحدها را انجام می‌دهد، گفت: متاسفانه قدرت اجرایی چندانی در اتحادیه برای مقابله با موارد گرانفروشی نداریم. در مواردی که با متخلفان برخورد می‌شود نیز جرائم نقدی بازدارنده نیست و از سوی دیگر مراحل پلمب یک واحد زمان‌بر بوده و برخی افراد متخلف نسبت به فک پلمب غیرقانونی نیز اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود چنین شرایطی اتحادیه به تنهایی امکان مقابله با تخلفات پارکینگ‌ها را ندارد و لازم است سایر بخش‌ها خصوصا دستگاه‌ قضایی نیز همراهی کافی را با ما داشته باشند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه عنوان کرد: البته امکان بستن کامل پارکینگ‌ها خصوصا در نقاط شلوغ و پرتردد شهر وجود ندارد، زیرا همین حالا نیز در اکثر نقاط مرکز شهر کرمانشاه کمبود پارکینگ داریم و بستن پارکینگ‌های موجود باعث ایجاد معضلات ترافیکی شدید خواهد شد.

ارباب با بیان اینکه مشکل گرانفروشی پارکینگ‌ها باید ریشه‌ای حل شود، عامل اصلی گرانفروشی برخی پارکینگ‌ها را عدم همخوانی هزینه‌ها و درآمدهای آنها دانست و عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری از مواقع پارکینگ‌ها با قیمت بالا به مزایده گذاشته و یا اجاره داده می‌شود، در حالیکه برخی از این پارکینگ‌ها متعلق به دستگاه‌ها بوده و باید با هدف کمک به رفع مشکلات ترافیکی با قیمت مناسب‌تری در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی معتقد است، وقتی فردی پارکینگ را با قیمت بالا می‌گیرد، ناچار است برای اینکه ضرر نکند قیمت‌ها را بالاتر از تعرفه مصوب دریافت کند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه این امر توجیه کننده تخلفات پارکینگ‌ها نیست، خاطرنشان کرد: لازم است پارکینگ‌ها با قیمت کارشناسی متناسب با موقعیت مکانی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

ارباب از تعرفه پارکینگ‌ها نیز یاد کرد که هنوز در سال ۱۴۰۲ افزایشی نداشته و افزود: درخواست افزایش تعرفه از اواخر سال گذشته مطرح شده و تقاضا داریم رسیدگی به این درخواست تسریع شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعرفه پارکینگ بر اساس همان تعرفه سال 1401 و برای پارکینگ غیرمسقف برای خودرو سواری تا سه ساعت هشت هزار تومان، تا ۱۲ ساعت ۱۰ هزار تومان و تا ۲۴ ساعت ۱۳ هزار تومان است. تعرفه پارکینگ های طبقانی نیز تا سه ساعت ۱۰ هزار تومان، تا ۱۲ ساعت ۱۲ هزار تومان و تا ۲۴ ساعت ۱۵ هزار تومان است.

به گفته رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه، این تعرفه‌ها در برخی موارد حتی کفاف هزینه کارگران پارکینگ‌ها را نیز نمی‌دهد.

وی تعداد کنونی پارکینگ‌های شهر کرمانشاه را نیز ۱۷۰ مورد اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ مورد آنها پروانه کسب دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار