۱۵ هکتار از جنگل و مرتع در منطقه ماغر و تنگ دره نا در شهرستان بهمئی در آتش سوخت.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 18 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ فرماندار بهمئی گفت: این آتش سوزی از حدود ساعت ۶ عصر دیروز چهارشنبه آغاز و ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز مهار شد.
علی محمدی افزود: نیرو‌های مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و فرمانداری بلافاصله پس از اطلاع، برای کنترل و مهار آتش سوزی در محل حضور یافتند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، ۵۰ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان بهمئی از جمله علفزار‌های حومه شهر، اراضی کشاورزی، مناطق تپه‌ای و جنگل‌ها رخ داده است ادامه داد: بر اثر این آتش سوزی‌ها، ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی، مراتع، جنگل در شهر و روستا‌ها در آتش سوخت.
رئیس اداره منابع طبیعی بهمئی هم با ابراز تاسف از ادامه روند آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف این شهرستان، از زحمات گروه‌های مختلفی که برای مهار آتش سنگ تمام گذاشتند قدردانی کرد.
بابائی افزود: به دلیل وسعت زیاد آتش، پرپشت بودن بافت گیاهی و گرمای هوا در منطقه ماغر و تنگ دره نا، عملیات کنترل و مهار آتش برای نیرو‌های امدادی با مشکل مواجه شده بود.
زینب بابائی از نابودی ۱۵ اصله درخت بلوط در این آتش سوزی خبرداد و اضافه کرد: عمده‌ترین علت این آتش سوزی‌ها خطای انسانی است.
وی ادامه داد: برخی افراد برای پاکسازی محل زندگی خود علفزار‌ها را آتش می‌زنند و برخی دیگر هم با رها کردن بقایای آتش در مناطق مختلف موجب ایجاد آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع می‌شوند.
رئی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهمئی گفت: در این آتش سوزی خساراتی به درختان بلوط وارد شد که میزان و علت دقیق حادثه بررسی و اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار