بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 15 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

جمشیدی در پاسخ به تقابل لاهیجان و رشت در انتخابات نظام مهندسی چه گفت؟

تابناک گیلان: به نظرم اینگونه مسائل حتی برای طرح کردن نیز خوب نیست چه برسد به آنکه اتفاق بیفتد. در این بین قطعا رئیس محترم نظام مهندسی ساختمان که لاهیجانی نیز میباشند مسئولیت خطیری دارند و بهتر است جلوی دامن زدن به این نوع شایعات را بگیرند و مسائل این قبیلی که از مظاهر فاشیسم و نژادپرستی میباشد را اجازه ندهند رواج پیدا نماید.

به اعتقاد بنده طرح این نوع موضوعات توسط برخی دوستان و تاکید بر تک رای دادن به کاندیدای شرق یا حتی غرب، آسیب جبران ناپذیری را به مدنیت و دموکراسی خواهد زد که بنده فکر میکنم قطعا اعضای فعلی هیات رئیسه و هیات مدیره محترم نظام طوری رفتار خواهند کرد که کسی نتواند این شائبه را گسترش دهد.


 اخراج فله‌ای کارگران واحدی که یک ماه پیش افتتاح شده بود !

تابناک گیلان: استاندار گیلان چهارم شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت برای افتتاح دو پروژه مهم عمرانی ماسال به این شهرستان سفر کرده بود. مهم ترین پروژه استاندار در این روز، افتتاح شرکت کشت و صنعت بهداد شمال با ظرفیت تولید 600  تن قارچ در سال بود.

محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال درباره این پروژه می گوید: با بهره برداری از این پروژه می بایست میزان تولید قارچ استان به میزان یک سوم تولید قبل از افتتاح آن افزایش می یافت.

همچنین فرماندار ماسال اعلام کرد: برای اتمام این پروژه 50 میلیارد ریال هزینه شده است که 18 میلیارد ریال از آن از محل تسهیلات دولتی است.

براساس اعلام فرمانداری با افتتاح فاز اول پروژه برای 37 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شد

مراسم افتتاح مطابق برنامه انجام شد. 42 نفر کارگر و به روایتی بیش از 50 کارگر برای حضور استاندار در مراسم افتتاح به صف شده بودند.

مدیر عامل شرکت بهداد شمال در سخنانی از اهمیت ایجاد اشتغال و آینده این مرکز تولیدی گفت: تا پایان سال در این مرکز تا 110 نفر شاغل خواهند شد. ما براساس قانون کار حقوق می دهیم  و ...

آقای استاندار هم سخنانی در باب خدمات دولت در مسئله اشتغال زایی در گیلان ایراد کردند و گفتند در بحث اشتغال زایی رشد خوبی داشته ایم و رتبه بیکاری استان در کشور تا حد زیادی بهبود یافته است.

در پایان، کارگران ماندند و یک مدیر عامل، مدیر و یک شرکت تولیدی قارچ. دو روز بعد ورق برگشت. تعدادی از کارگران از کار بیکار (اخراج) شدند. فشارها و عدم تسویه حساب ها باعث شد عده ای خود از این کار کناره گیری کردند. 10 روز پس از حضور استاندار از همه نیروها فقط 10 نفر ماندند. هیچ کدام از کارگرها پس از 2 ماه کار در این مرکز بیمه نشدند.

و حالا یک منبع آگاه از حضور تنها حدود 15 نفر کارگر در محل این شرکت خبر داده است.


اخم کادر فنی ملوان ها برای اسکوچیچ

تابناک گیلان: دراگان اسکوچیچ که خاطرات خوبی از حضورش روی نیمکت ملوان انزلی دارد و این مساله باعث شده تا رابطه او با بازیکنان این تیم از صمیمیت خاصی برخوردار باشد روز گذشته در اردوی این تیم در اهواز حاضر شد. ملوانی ها که برای حضور در برابر استقلال خوزستان به اهواز رفته اند با سورپرایز مربی سابق خود مواجه شدند و او با حضور در اردوی این تیم با شاگردان سابقش خوش و بش کرد.

در این بین گفته می شود برخی از اعضای کادرفنی این حضور دراگان اسکوچیچ را به پایه های لرزان مربیگری او در فولاد و احتمال حضورش در ملوان مرتبط دانسته اند و از این بابت دلخور هستند. در این بین مهدی حسینی نسب، دستیار حمید استیلی در ملوان در این باره گفت: ترجیح می دهم در این باره صحبتی نکنم و ما بازی حساسی برابر استقلال خوزستان داریم و تمام تمرکزمان را روی این بازی قرار داده ایم و نمی خواهیم تمرکزمان را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: نظری در این باره ندارم و به هرحال آقای اسکوچیچ هم در دوره حضورش در ملوان زحمات زیادی برای این تیم کشیده و مطمئنا ما اینطور برداشت می کنیم که حضورشان در آستانه این دیدار حساس به این دلیل بوده که روحیه بازیکنان ما را بالا ببرد.


کارخانه چوکا تعطیل شد،دیگری هم به زودی ...

تابناک گیلان: محمود شکری در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت صنایع چوب و کاغذ تالش و اسالم اظهار کرد: کارخانه چوب و کاغذ تالش به تعطیلی کشیده شده و کارخانه اسالم در حال تعطیلی است.

وی یکی از دلیل‌های ورشکستگی کارخانه چوکا را جدا کردن شرکت جنگل شفارود از این کارخانه عنوان کرد و افزود: سال 66 جنگل شفارود به جهاد کشاورزی واگذار شد و کارخانه چوکا از آن زمان کاهش تولید پیدا کرده است.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت جنگل شفارود به سازمان اتکا واگذار شده است، تصریح کرد: تعداد کارکنان کارخانه چوکا از چهار هزار نفر به یک‌هزار نفر کاهش پیدا کرده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار