به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه، محور گردشگری سرفیروزآباد - زنگی، محوری با جاذبه های اعجاب انگیز است که تاکنون چندان شناخته نشده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 16 August 2023

یک محور گردشگری ناشناخته در کرمانشاهبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا با اشاره به تعدد جاذبه های گردشگری در شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از این جاذبه های مهم این شهرستان، محور گردشگری سرفیروزآباد – زنگی است که در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری جنوب شهر کرمانشاه قرار دارد.

وی افزود: در این محور، بقعه یا قدمگاه قنبر زنگی واقع شده که از نظر مردم محلی دارای قداست بسیار بالایی است و هرساله زوار زیادی از مناطق اطراف دارد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: بقعه قنبر زنگی در منطقه ای کوهستانی و جنگلی با انبوه درختان بلوط و چندین چشمه سار قرار گرفته که منظره ای بسیار چشم نواز را بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به زیبایی این منطقه و ناشناخته ماندن آن، از چندسال پیش تلاش شد تا با ایجاد زیرساخت های گردشگری در این منطقه زمینه را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

حسنی اظهار کرد: در ابتدا تلاش شد تا یک محور گردشگری را از بخش سرفیروزآباد تا بقعه زنگی داشته باشیم و در ادامه با اختصاص پنج میلیارد ریال برخی اقدامات زیرساختی را  در آن آغاز کردیم.

وی ادامه داد: امسال هم با حمایت های بخشداری و شهرداری سرفیروزآباد از محل اعتبارات استانی حدود ۱۵ میلیارد ریال دیگر به این پروژه اختصاص یافته تا بتوانیم اقدامات زیرساختی آن را تکمیل کنیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون احداث ۲۰ سکو هرکدام به مساحت ۲۰ متر، انجام هزار متر محوطه سازی، ایجاد راه دسترسی و ... را در این منطقه داشته ایم و برخی کارهای زیرساختی دیگر هم در دست اقدام است.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در سالهای  آینده گردشگران حضور پررنگ تری در این منطقه داشته باشند، گفت: وجود یک جاذبه مذهبی و در کنار آن جاذبه های طبیعی، باعث شده تا این منطقه ظرفیت های لازم را برای حضور گردشگران داشته باشد، اما متاسفانه در سالهای گذشته این امر مغفول مانده و باید آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار