مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد از صادرات انجیر کشور به این شهرستان اختصاص دارد، در حال پیگیری برای استقرار پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از جمله انجیر، زعفران و پسته در این شهرستان هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 13 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد از صادرات انجیر کشور به این شهرستان اختصاص دارد، در حال پیگیری برای استقرار پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از جمله انجیر، زعفران و پسته در این شهرستان هستیم.
او افزود: شهرستان استهبان یکی از بزرگترین انجیرستان‌های دیم جهان را داراست که با پیگیری‌های چند ساله به‌عنوان یک نظام میراثی با ارزش جهانی به ثبت رسیده است و علاوه‌بر انجیر که محصول عمده این شهرستان است، زعفران مرغوب استهبان نیز رتبه اول استانی را دارد.
اعیان منش اضافه کرد: کشاورزی در این شهرستان بر روی زنجیره ارزش غذایی تمرکز دارد که محصول را از زمان کاشت تا صادرات تحت نظارت و حمایت قرار می‌دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان افزود: در حال حاضر در این شهرستان ۲ زنجبره ارزش غذایی با مجوز در حال فعالیت هستند و همچنان در صدد توسعه زنجیره‌های ارزش غذایی بیشتری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار