رئیس قوه قضاییه گفت: ۴۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی این استان تخصیص یافت.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 08 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس عدلیه با اشاره به نیاز‌های دادگستری استان فارس در زمینه تامین کادر اداری و قضایی گفت: با توجه به اینکه مجموعه قضایی استان فارس نیازمند نیروی کارمند است، مقرر شده که ۳۵۰ نیروی کارمند طی سال جاری در دستگاه قضایی این استان شروع به فعالیت کنند؛ روند تزریق این نیرو‌ها به مجموعه قضایی استان فارس از ابتدای امسال آغاز شده است و تلاش می‌شود نیاز‌های این مجموعه در زمینه تامین کادر قضایی نیز برطرف شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید‌های خود از کارخانه‌های روغن نباتی شیراز و صنایع مخابراتی راه دور ایران ITI)) نیز اظهار کرد: در نتیجه اقدامات اثربخش مجموعه قضایی استان فارس و همچنین عملکرد مؤثر دولت، بخش‌هایی از مشکلات این دو کارخانه برطرف و روند تولید در آن‌ها احیا شده، اما همچنان این دو کارخانه با مشکلاتی روبرو هستند و ما در دستگاه قضایی، تلاش برای حل مشکلات و مسائل این بنگاه‌های تولیدی را در دستور کار داریم.
رئیس دستگاه قضا بیان داشت: همچنین ۴۲ نفر از اولیای دم در این استان که حق قصاص داشتند، در نتیجه صلح و سازش از حق خود گذشتند.
در این جلسه، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در ۱۲۶ نقطه محروم و فاقد دفاتر خدمات قضایی، طرح خدمات جهادی قضایی به صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: ۱۴ درصد پرونده‌های قضایی استان فارس به صورت تمام‌الکترونیک هستند.
بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک هم از حدنگاری ۹۹.۷ درصدی اراضی منابع طبیعی و ۴۲.۳ درصدی اراضی کشاورزی استان فارس خبر داد و گفت: تهیه و تولید نقشه ۹۶۲ روستای استان فارس به مساحت بیش از ۲۱ هزار هکتار و حدنگاری ۳۶ درصدی اراضی راه و شهرسازی این استان به مساحت ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار، از دیگر اقدامات ثبتی صورت گرفته در استان فارس محسوب می‌شود.
وی در ادامه، از صدور سند مالکیت حدنگاری آرامگاه سعدی، مستندسازی و صدور ۱۳۲ فقره سند مالکیت متعلق به موقوفه نمازی به مساحت ۲۲۲ هکتار، صدور ۳۰ فقره سند مالکیت متعلق به دانشگاه شیراز و همچنین صدور بیش از صد‌ها جلد سند مالکیت متعلق به آستان مقدس احمدی و محمدی (شاهچراغ) خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هم در این جلسه با اشاره به بازدید خود از وضعیت ایست بازرسی قطرویه، از تردد روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو به‌ویژه ۸۰۰ خودروی سنگین در این ایست بازرسی و ایجاد صف‌های طولانی خودرو‌ها که موجب معطل شدن مردم و مسافران می‌شود خبر داد و گفت: در حالی که دو سال پیش، در جریان سفر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان فارس مقرر شده بود یک دستگاه ایکس‌ری خودرویی در ایست بازرسی قطرویه تعبیه شود، اما این اتفاق رخ نداد؛ لذا مقرر شد که در سال جاری، یک دستگاه ایکس‌ری خودرویی در این ایست بازرسی تعبیه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار