رییس سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: در حال حاضر تعداد پنج هزار فقره سند رسمی مالکیت برای پنج هزار نفر از مردم شهر آباده طشک صادر شده و ظرف ۲ ماه آینده همه اسناد رسمی املاک این شهر صادر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 08 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: از مرکز رسانه قوه قضاییه، در جریان این آیین، به صورت نمادین تعدادی از اسناد رسمی املاک شهر آباده طشک توسط رییس قوه قضاییه به صاحبان آنها تحویل داده شد.

رییس دستگاه قضا در جریان این آیین با بیان اینکه عزم قوای سه گانه برای رفع مشکلات مردم جزم است، گفت: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و نباید در عمل به وعده‌های ما تاخیر وجود داشته باشد.

اژه ای همچنین خطاب به رییس سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد که در موعد مقرر، همه اسناد رسمی املاک شهر آباده طشک به دست صاحبان آنها برسد.

بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: شهر آباده طشک در مرکز شهرستان بختگان با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر و با وسعت ۳۰۰ هکتار از جمله شهرهای مهم استان فارس محسوب می‌شود که مردم این منطقه تا امروز به دلیل تشخیص ناصحیح اراضی ملی و مستثنیات در سنوات گذشته از دریافت سند مالکیت محروم بودند و نقل و انتقالات فی مابین خود را به صورت عادی انجام می‌دادند.

وی افزود: پس از آنکه سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی حدنگاری اراضی کشور تعیین شد، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز با شرکت‌های مشاور جهت حدنگاری اراضی ملی قرارداد منعقد کرد و وضعیت نقشه‌ها و اراضی از جمله شهر آباده طشک را مورد بررسی قرار داد و سرانجام در نتیجه بررسی‌های تخصصی و صدها ساعت کار کارشناسی و فنی، مشخص شد که محدوده شهر آباده طشک در محدوده پلاک ۷۳۰۲ واقع شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: در حال حاضر تعداد پنج هزار فقره سند رسمی مالکیت برای پنج هزار نفر از مردم شهر آباده طشک صادر شده و ظرف ۲ ماه آینده همه اسناد رسمی املاک این شهر صادر خواهد شد.

۴۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان فارس تخصیص یافت

رییس قوه قضاییه همچنین در جلسه شورای قضایی استان فارس اظهار کرد: در جریان سفر به استان فارس، مصوب شد که بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی این استان تا پایان سال مالی جاری تخصیص پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به نیازهای دادگستری استان فارس در زمینه تامین کادر اداری و قضایی گفت: با توجه به اینکه مجموعه قضایی استان فارس نیازمند نیروی کارمند می‌باشد، مقرر شده که ۳۵۰ نیروی کارمند طی سال جاری در دستگاه قضایی این استان شروع به فعالیت کنند.

وی ادامه داد: روند تزریق این نیروها به مجموعه قضایی استان فارس از ابتدای سال جاری آغاز شده است و از سوی دیگر تلاش خواهد شد نیازهای این مجموعه در زمینه تامین کادر قضایی نیز برطرف شود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به بازدیدهای خود از کارخانه‌های روغن نباتی شیراز و صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) نیز اظهار کرد: در نتیجه اقدامات اثربخش مجموعه قضایی استان فارس و همچنین عملکرد مؤثر دولت، بخش‌هایی از مشکلات این ۲ کارخانه برطرف و روند تولید در آن‌ها احیا شده ولیکن همچنان این دو کارخانه با مشکلاتی روبرو هستند و ما در دستگاه قضایی، تلاش برای حل مشکلات و مسائل این بنگاه‌های تولیدی را در دستور کار داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: همچنین ۴۲ نفر از اولیای دم در این استان که حق قصاص داشتند، در نتیجه صلح و سازش از حق خود گذشتند.

در این جلسه رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در ۱۲۶ نقطه محروم و فاقد دفاتر خدمات قضایی، طرح خدمات جهادی قضایی به صورت رایگان ارایه می‌شود، گفت: ۱۴ درصد پرونده‌های قضایی استان فارس به صورت تمام‌الکترونیک هستند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز از حدنگاری ۹۹.۷ درصدی اراضی منابع طبیعی و ۴۲.۳ درصدی اراضی کشاورزی استان فارس خبر داد و گفت: تهیه و تولید نقشه ۹۶۲ روستای این استان به مساحت بیش از ۲۱ هزار هکتار و حدنگاری ۳۶ درصدی اراضی راه و شهرسازی این استان به مساحت ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار، از دیگر اقدامات ثبتی صورت گرفته در فارس محسوب می‌شود.

بابایی در ادامه، از صدور سند مالکیت حدنگاری آرامگاه سعدی، مستندسازی و صدور ۱۳۲ فقره سند مالکیت متعلق به موقوفه نمازی به مساحت ۲۲۲ هکتار، صدور ۳۰ فقره سند مالکیت متعلق به دانشگاه شیراز و همچنین صدور بیش از صدها جلد سند مالکیت متعلق به آستان مقدس احمدی و محمدی (شاهچراغ) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این جلسه با اشاره به بازدید خود از وضعیت ایست بازرسی قطرویه، از تردد روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو به‌ویژه ۸۰۰ خودروی سنگین در این ایست بازرسی و ایجاد صف‌های طولانی خودروها که موجب معطل شدن مردم و مسافران می‌شود خبر داد و گفت: در حالی که ۲ سال پیش، در جریان سفر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان فارس مقرر شده بود یک دستگاه ایکس‌ری خودرویی در ایست بازرسی قطرویه تعبیه شود، اما این اتفاق رخ نداد؛ ولیکن در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد که در سال جاری، حتماً یک دستگاه ایکس‌ری خودرویی در این ایست بازرسی تعبیه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار